folder synchroniseren tussen PC & Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
184
Na uren zoeken heeft zelfs Google mij niet kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar een programma die de inhoud van folder A op mijn Mac gesysnchroniseerd houdt met de inhoud van folder B op mijn PC, gewoon rechtsreeks over mijn eigen netwerk en niet met behulp van duurbetaalde servers, die zijn er zag ik genoeg.

Ik hoop dat ik aan het goede adres ben met deze vraag, de iMac staat net een week op mijn buro dus leek mij deze forum de plaats voor deze vraag.

vast dank
 
Dat klopt mannen en SugarSync is zelfs 5Gb gratis en als je een beetje ondernemend bent heb je zo 20 of 30GB gratis. op http://alternativeto.net heb je nog tig andere waar je uit kan kiezen.

Maar wat ik zoek is "een programma die de inhoud van folder A op mijn Mac gesynchroniseerd houdt met de inhoud van folder B op mijn PC" niet via internet maar via mijn intern netwerk.
 
Dropbox herkent automatisch of je computers in hetzelfde netwerk zitten :)

Dat klopt maar het enige voordeel is dat dit sneller sysnchroniseert, ik blijf met het probleem zitten dat al mijn data alsnog ook ergens op een "wolk" in het internet rondwaart. Als ik dit helemaal goed begrepen heb moet ik immers ook met LAN sync constant een internet verbinding hebben.
Ik wil helemaal buiten het internet om kunnen synchroniseren.
 
Tja als je niet wilt dat het op internet veilig achter een login beschikbaar is dan is volgens mij de enige manier een gedeelde map te maken van waaruit je werkt.

Nadeel daarvan is, is dat de computer met de share altijd aan moet staan wil je er in werken.

Een andere manier zie ik niet. :(

Het wordt namelijk lastig in het scenario dat wanneer Computer A uit staat en je op Computer B een bestand wijzigt, je Computer B uitzet en je op Computer A het bestand verder wilt wijzigen. Die kan niet zien dat Computer B wijzigingen heeft gedaan.

Er zal dus iets tussen de computers moeten zitten dat altijd beschikbaar is en ook weet welke wijzigingen er zijn gedaan. Oftewel een oplossing zoals Dropbox
 
Als je lokaal wilt synchroniseren, zul je een applicatie daarvoor moeten gebruiken.
Heb er geen ervaring mee, maar misschien kan je ChronoSync eens proberen.


Succes,
Tonko Boekhoud
Klik op [OK]
 
Tha Devil, Internet en veilig is relatief, het zijn niet de hackers en slimme Russen waar ik naar refereer, maar da's een ander onderwerp.
Mijn computers staan altijd aan het zal dus waarschijnlijk op een gedeelde map uitdraaien hoewel het niet helemaal is wat ik zoek.
Dank voor het aanbrengen van ideeen, jij ook macfreak64 en tonkoboekhoud, ik ga ChronoSync zeker opzoeken en proberen.

mvg, Jos
 
Als beloofd mijn bevindingen: ChrnoSync klinkt interessant, leest een beetje als Cobian wat ik onder Windows 7 gebruik maar is het niet helemaal. Ook nog SyncTwoFolders gevonden, deze is helemaal simplistisch maar is gratis. Ben uiteindelijk toch maar op een wolk gaan zitten met SugarSync, 5Gb is aardig wat ruimte om mee te beginnen.

Nogmaals aan allen mijn dank.

mvg, Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan