Folder verwijderen: Access denied

Status
Niet open voor verdere reacties.

deef

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
10
Op een Windows NT4 server (SP6a) staat in de home directory van een gebruiker een folder die niet verwijderd kan worden, zowel niet met het gebruikersaccount als met het Administrator account. Melding: Access denied.

Werkend op de console als Administrator (of een account met Administrator rechten) kan ik niet naar de File Permissions kijken (laat staan ze veranderen), en ook kan ik het Ownership niet overnemen. Ook heb ik reeds geprobeerd om de File Permissions te vervangen door die op een hogere directory te resetten. Steeds Access denied.
Tevens heb ik geprobeerd om vanuit de DOS prompt de Permissions te vervangen middels xcacls.exe uit de Resource Kit. Geen succes.

Wat ik kan proberen is om een tweede installatie van Windows NT op de server te zetten, en vandaaruit de folder te verwijderen, maar dit is een produktie server (Files) en die haal ik het liefst niet uit de lucht.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Overigens heb ik ditzelfde probleem ook op een andere server, maar dan in de Registry. Een bepaalde key/folder kan niet verwijderd worden. Melding: Access denied. Ook dit is een produktie server (Mail) en wil ik liever niet down brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan