folders maken met één klik

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhaba

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
79
hallo

Graag had ik een een map gemaakt die als naam de datum van vandaag heeft met vier subfolders: laat ons stellen: map 1; map2 map3 en map4.

Graag had ik dit willen doen via een bestandje dat ik eventueel in notepad schrijf ofzo. met een simpele klik op een knop worden deze bestanden aangemaakt.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.
 
Ik denk niet dat zoiets mogelijk is. Maarja, je weet maar nooit. Wat je wel kan doen is gewoon één voorbeeld map maken. Noem deze bijvoorbeeld hoofdmap. In die hoofdmap maak je dan 4 sumappen. Submap1, sub... enz. Als je deze dan nodig bent, kan je gewoon die hoofd map kopiëren en de datum wijzigen! :)
Is mogelijk hoor via een .cmd of .bat file. Zelfs via een vb scriptje... Zal nog wat moet verder vorsen... Toch bedankt voor je input.
Thx.
 
@echo off
cls
mkdir C:\<FolderNaamHier>
mkdir C:\<FolderNaamHier>\Map1
mkdir C:\<FolderNaamHier>\Map2
mkdir C:\<FolderNaamHier>\Map3
mkdir C:\<FolderNaamHier>\Map4

Opslaan als .bat file. Hierbij is de locatie C:\. Voor andere locatie C:\ wijzigen.
 
@echo off
cls
mkdir C:\<FolderNaamHier>
mkdir C:\<FolderNaamHier>\Map1
mkdir C:\<FolderNaamHier>\Map2
mkdir C:\<FolderNaamHier>\Map3
mkdir C:\<FolderNaamHier>\Map4

Opslaan als .bat file. Hierbij is de locatie C:\. Voor andere locatie C:\ wijzigen.

Hey, bedankt voor je snelle reply. Graag had ik juist de datum nog in een variabele geplaatst en die gelijkgesteld aan de foldernaam.
cmd is date -t maar de dag die voorop staat, hoeft er niet bij te staan. via een ln string, maar vrees dat die niet bestaat in cmd vorm...
 
Hey, bedankt voor je snelle reply. Graag had ik juist de datum nog in een variabele geplaatst en die gelijkgesteld aan de foldernaam.
cmd is date -t maar de dag die voorop staat, hoeft er niet bij te staan. via een ln string, maar vrees dat die niet bestaat in cmd vorm...
Ik zou nog even google'n, ik laat het wel weten als ik wat heb gevonden! :)

Set mm=%DATE:~4,2%
Set dd=%DATE:~7,2%
Set yyyy=%DATE:~10,4%
mkdir %dd%-%mm%-%yyyy%

Ik google nog even verder! :)

@echo off
mkdir %Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%

Zo maakt die een bestandje met de datum van NU. Ik zal nog even proberen om deze twee te combineren, dat die dus als naam de datum heeft, en dan met de 4 subfolders.
 
Laatst bewerkt:
@echo off
cls
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map1
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map2
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map3
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map4

Hier is je programmatje. Als je dit opslaat als <NaamHier>.bat. Het een map aan met de datum van nu. Met daarin 4 submappen ( Map 1,2,3,4 ). Je kunt de naam van deze mappen wijzigen, door de code achter %\ te wijzigen;

@echo off
cls
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map1
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map2
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map3
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map4
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet helemaal goed, volgensmij moet het dit zijn:

@echo off
cls
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map1
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map2
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map3
mkdir C:\%Date:~-10,2%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,4%\Map4

Hierdoor word er een map in de c-schijf gemaakt met de datum van die dag, waarin de mappen map 1, 2 en 3 staan. Dit wou je toch?? Zo nee, zeg het dan dan pas ik hem wel voor je aan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet helemaal goed, volgensmij moet het dit zijn:

@echo off
cls
mkdir C:\%Date:~-10,4%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,2%
mkdir C:\%Date:~-10,4%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,2%\Map1
mkdir C:\%Date:~-10,4%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,2%\Map2
mkdir C:\%Date:~-10,4%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,2%\Map3
mkdir C:\%Date:~-10,4%_%Date:~-7,2%_%Date:~-4,2%\Map4

Hierdoor word er een map in de c-schijf gemaakt met de datum van die dag, waarin de mappen map 1, 2 en 3 staan. Dit wou je toch?? Zo nee, zeg het dan dan pas ik hem wel voor je aan.
Klopt, foutje. Aangepast! Had perongeluk 2 x mkdir. Bedankt voor het melden! :)
 
hallo opnieuw

Kan dit ook uitgebreid worden met de tijd (in het formaat hh_mm_ss) na de datum? thx dudes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan