font size op verschillende computers

• Onderwerp starter Onderwerp starter gaap
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gaap

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
hallo, ik zit met een probleem.
ik heb op mijn computer een website gemaakt in html, met frontpage. mijn scherminstellingen: 1024*768, small fonts. toen ik klaar was, heb ik hem op een andere computer gecheckt, die toevallig large fonts had, zelfde resolutie. nu klopte er niet veel meer van, dus ik heb na lang geploeter de fonts gewoon maar wat kleiner gemaakt.
op de derde computer gebeurde er iets vreemds, bij 1024*768 en small fonts zijn de kleinste letters enorm groot vergeleken bij de andere twee computers.
is hier een logische verklaring voor? hoe zou ik dit kunnen omzeilen? ik hoop op een oplossing die ahw de fontinstellingen van de gebruiker kan 'overrulen'.

ps: computer 1 en 2 draaien w2k, computer 3 XP, alles gecheckt met IE

mvg

gaap

Heb je een live voorbeeld? Bij websites moet je wel enigszins flexibel zijn met de layout gezien de persoonlijke instellingen van de bezoeker en de schermgroottes.

Je kan font instellingen niet 'overrulen'. Maar wat bedoel je met 'small fonts'? Font groottes kan je gewoon opgeven met font size=(getal), zodat de onderlinge verhoudingen van de verschillende groottes van de fonts gelijk blijft.

De bezoeker kan via Beeld - Tekengrootte je layout uit het verband trekken.
Met een style kun je dit voorkomen.
Zie voorbeeld.

:cool:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan