Onderstaande de weergave. Met Winaero het lettertype aangepast naar vet. Dit is wel goed duidelijk
Tis maar wat iemand duidelijk vindt, ik vind het nl niet zo goed leesbaar, het is heel erg druk omdat er een lettertype
met een schreef gekozen is. De tekst die ik nu typ is
schreefloos en zulke lettertypes zijn imho veel beter te lezen dat met de schreef.
Ik heb ze onder even in een plaatje bij elkaar gezet voor 1 woord, "muziek" puur als voorbeeld.
Als lettertypes heb ik zeer gangbare types gebruikt, Calibri (*) (schreefloos) en
Times New Roman (met schreef). Ik heb heb in mijn R&D carrière heel veel rapporten gelezen, de meesten waren echt in een schreefloos schrift en mijn eigen rapporten schreef ik ook met een schreefloos type.
(*): Kan geen Calibri hier kiezen, achteraf had ik beter iets anders kunnen kiezen maar het gaat om het idee erachter
In het plaatje: Zelfs het niet vette schreefloze type is nog beter te lezen dan het vette lettertype waar jij voor gekozen hebt. Vette teksten worden spaarzaam/selectief gebruikt om accenten te leggen in een verder duidelijke tekst. Het door jouw gekozen vette lettertype met schreef komt er als compleet systeem schreeuwend en ook niet echt scherp/niet goed onderscheidend leesbaar en daarmee niet prettig binnen.
Dat je de hele dunne lijnen en ook het vrij kleine fonts (en dan ook nog lichtgrijs) in het o.a.
Systeemeigenschappen venstertje niet duidelijk vindt, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.