Fonts sharen op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DillenF

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2005
Hallo,

Ik heb sinds kort een draadloos netwerk tussen mijn vaste pc en mijn laptop aangelegd, werkt prima.

Ik heb alleen een probleem met het sharen van de lettertypen. Ik wil graag op beide computers dezelfde lettertypen kunnen gebruiken. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Wat ik had bedacht is de fonts map in windows op mijn vaste pc te delen en deze map bij mijn netwerkverbindingen op mijn laptop te verplaatsen naar de windows fonts map op mn laptop maar dit lijkt me niet echt de beste oplossing... Weet iemand hoe ik dit goed en doordacht zou kunnen doen? En dat dus als ik een lettertype installeer op mijn vaste pc dat ik deze automatisch kan gebruiken op mijn laptop...

Bedankt.

Groeten

Wat je kan proberen is een BATCH bestand te schrijven wat je bij het opstarten van de laptop uit laat voeren. Dat bestand maakt dan een netwerkmap aan en kopieerd de inhoud naar de laptop. Voorbeeldje:

@ECHO OFF
net use x: \\vaste_pc\fonts
cd x:
copy *.* c:\windows\fonts

Als je een beetje kan programmeren kan je het ook schrijven in VB.
Voor zo'n script moet echter wel allebei de pc's aan staan, anders krijg je een error.

Suc6! Cotje

Ik ben al heel erg blij dat ik dit netwerk werkend heb gekregen, ga jij beginnen over het programmeren en het schrijven van bestanden :p

Is er echt geen andere manier? Ik wil gewoon niet elke keer als ik een font download ze op beide pc's te moeten installeren... Das alles maar dat zal zo makkelijk wel niet gaan.

Groeten

Hahaha, sorry :D

Maar je dan zal je ze toch handmetig moeten blijven kopieren.. Als je het automatisch wil doen komt er toch een stukje programmeren bij kijken denk ik....

Cotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan