Footer centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, de patiënt heeft nog een paar ziekteverwekkers onder de leden. :cool:
Een paar hele gemene:
  • De <body> heeft geen {margin:0; padding:0;}, daardoor komt de body ongevraagd op een afstandje van ca. 10px van alle randen van het scherm = body krijgt 20px extra hoogte bovenop de opgegeven min-height van 100%.
  • De <h1> waar de pagina mee begint, heeft geen {margin:0;}, waardoor deze de browser-defaultwaarde van een h1-margin meekrijgt, die groter is dan 0. In elk geval bij een aantal browsers wordt die h1-margin beschouwd als body-margin = de body krijgt nog eens extra hoogte (100% + margin-top van de h1).
    Om de h1 niet meteen bovenaan te laten beginnen, moet een padding-top gebruikt worden, daarmee heb je er geen last van (want een padding zit binnen het element waar het om gaat).
Aldus is de oplossing het toevoegen van:
Code:
body {
   margin: 0; 
   padding: 0;
   }
h1 {
   margin: 0;
   padding: 15px 0;
   }
Ik zou verder de #footer niet helemaal tegen de bodem zetten, maar een stukkie er van af:
Code:
#footer {
   bottom: 10px;
   }
Conclusie: bij css is alles essentieel! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
PS: (typo) het "kan geen" in de #footer moet zijn: "kunnen geen".

Laatst bewerkt:
Wie had ooit gedacht dat deze patiënt nog beter zou worden? Maar hij is beter en hoe! Hij is zojuist het ziekenhuis uitgerend!

Bedankt voor je hulp! Nu heb ik in ieder geval een mooie referentiepagina voor al mijn position-vragen! :D

Wie had ooit gedacht dat deze patiënt nog beter zou worden?
Dat is hetzelfde als: "Zou deze patiënt ooit nog beter worden?"
Ik weet intussen waar je het antwoord op die vraag had kunnen krijgen. Met toelichting! ;)

Geluk ermee!
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan