Footer probleem (wrapper en containers)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big Bang

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Beste,

Nieuw hier en meteen een vraag. Ik zie dat ik lang niet de enige ben met dit probleem, echter oplossingen van andere bekijken gaf niet het gewenste resultaat. Op de site welke ik aan het bouwen ben staat de footer momenteel onderaan de pagina, tenzij er gescrolt gaat worden doordat de tekst er niet meer op past, dan loopt de tekst door de div heen en scrolt de div mee terwijl dat uiteraard niet de bedoeling is.

Site - Style Sheet

Ik heb deze opzet van de makers van Vout Design (met toestemming!) en daar lukt het wel om (het groene gras) de footer onderaan te laten blijven op deze manier, tenzij de content op die pagina te groot wordt, dan scrolt deze netjes mee.

Wie ziet waar het bij mij fout gaat?

(Ps wil best mn code's direct posten, maar daar wordt t niet bepaald overzichtelijker op)

Laatst bewerkt:
Wil dat best doen, maar ben bang dat dat niet grappig gaat worden. Container Footer is de Div waar zowel de oranje balk (de feitelijke footer) als wel de bol rechtsonder in zitten. Beide dienen te verschuiven.

En dit :
#container_footer {
position:absolute;
bottom:0px;
}

#footer {
background-color:#ff8040;

left:0px;
right0px;
margin-right:130px;
padding:0px;
border:none;
height:35px;
width:100%;
text-align:center;
vertical-align:middle;
font-size:9pt;
}

:cool:

Geeft helaas niet het gewenste resultaat. De footer komt dan onder de bol te staan, voor de rest blijven alle problemen gelijk.

Site - Style Sheet

Het werkt bijna!

PHP:
  #container {
    position: relative;
    min-height: 100%;
/*  height: 100%;*/
    }

In firefox is die height: 100% juist het probleem, terwijl dit in Internet Explorer (6) juist een vereiste is. Hoe krijg ik dat fatsoenlijk voor elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan