For each met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

cptnalgren

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Kan je met een for each meerdere voorwaarden meegeven uit verschillende kolommen?
Nu krijg ik een lijst van alle items die voldoen aan de datum.
Maar ik zou een lijst willen die aan de datum voldoet en ook aan bvb het criterium Ziekte
vb van mij :

Code:
datum = CDate(InputBox("Geef Datum", "Invoeren Datum"))

Dim i, aantal As Integer
    Dim g As String

aantal = 1
       For i = 1 To 10000
            g = Sheets("Infoblad").Cells(i, 2).Value

If g <> "" Then aantal = aantal + 1
    Next i

For Each c In Sheets("Ingeven Verlof - Ziekte").Range("A1:A50")
    If c = datum Then

legeregel = Sheets("Infoblad").Range("B2:B10000").Find(What:="", LookIn:=xlValues).Row
     Sheets("Infoblad").Cells(aantal, 2) = "Infoblad van :"
    Sheets("Infoblad").Cells(aantal, 2).Font.ColorIndex = 7
    Sheets("Infoblad").Cells(aantal, 2).Font.Size = 12

Sheets("Infoblad").Range("A" & legeregel) = Sheets("Ingeven Verlof - Ziekte").Range("A" & c.Row)
        Sheets("Infoblad").Range("B" & legeregel) = Sheets("Ingeven Verlof - Ziekte").Range("D" & c.Row)
            Sheets("Infoblad").Range("c" & legeregel) = Sheets("Ingeven Verlof - Ziekte").Range("B" & c.Row)
                Sheets("Infoblad").Range("D" & legeregel) = Sheets("Ingeven Verlof - Ziekte").Range("K" & c.Row)

Laatst bewerkt door een moderator:
Een For Each heeft geen conditie, het is alleen een soort teller die door een collectie loopt. Je kunt natuurlijk wel zoiets maken:

Code:
For each element in collectie
   if element.naam="123" then
      ....
   elseif element.naam="456" then
      ......
   end if
next
is dat wat je bedoelt?

@cptnalgren s.v.p. lees dit ook even

Het is de bedoeling dat er geselecteert wordt op zowel datum als op ziekte of verlof.
Ik zou een lijst willen krijgen van wie er op 1 bepaalde dag ziek is bvb.
De datum wordt opgevraag via de messagebox. Nu krijg ik een lijst van alles wat er ingeven is op de datum dat je ingeeft in de messagebox. Die datum wordt vergeleken met de datum in kolom A . Maar in kolom K staat er of iemand verlof heeft of ziek is. Ik weet niet hoe ik een lijst kan generen waar er rekening wordt gehouden met enerzijds de datum uit kolom A en anderzijds de criteria die in kolom K staat.
Hopelijk is het nu een beetje duidelijker.

mvg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan