Hoi hoi,
Er wordt geen waarde meegegeven. (de Check_id wordt niet aangemaakt in de database) Er wordt geen foutmeldng gegeven.
Dit is de pagina die er voor zit (voor een deel)
Zo ziet de code er nu uit.
Wat ik wil?
Er is een lijst op een pagina die bestaat uit regels, elke regel heeft een eigen checkbox.
Ik wil graag bij elke checkbox die is afgevinkt een id er aan hangen in de database. Dus als er 3 regels worden afgevinkt dat er 3 database id's worden aangemaakt.
Er is ook een memo veld wat wordt meeverstuurd. Er is maar 1 memoveld. Dus als er 3 id's worden verstuurd en een memo dan moet de memo bij alle id's het zelfde zijn.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik wil........
:thumb: Thanks!
Er wordt geen waarde meegegeven. (de Check_id wordt niet aangemaakt in de database) Er wordt geen foutmeldng gegeven.
Dit is de pagina die er voor zit (voor een deel)
PHP:
<?php
$checkbox='<input type="checkbox" name="check_id[]" value="'.$row['check_id'].'" />';
while($row = mysql_fetch_assoc($res)){
echo ("<tr><td> " . $row["description"] . "</td> " .
" <td> " . $checkbox . " </td></tr>\n");
}
?>
Zo ziet de code er nu uit.
PHP:
<?php
mysql_connect("localhost", "root");
mysql_select_db ("cockpitcheck")
or die ("fout");
foreach ($_POST['check_id'] as $value)
{
$sql .= "INSERT INTO cc_incidents (check_id) VALUES ('$value');\n";
}
mysql_query($sql);
echo "$sql";
?>
Wat ik wil?
Er is een lijst op een pagina die bestaat uit regels, elke regel heeft een eigen checkbox.
Ik wil graag bij elke checkbox die is afgevinkt een id er aan hangen in de database. Dus als er 3 regels worden afgevinkt dat er 3 database id's worden aangemaakt.
Er is ook een memo veld wat wordt meeverstuurd. Er is maar 1 memoveld. Dus als er 3 id's worden verstuurd en een memo dan moet de memo bij alle id's het zelfde zijn.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik wil........
:thumb: Thanks!