Ik heb het volgende stuk code in Access VBA (om data naar een word sjabloon te exporteren):
Dit gaat door tot en met nummer 17. Eigenlijk staat er dus 17x hetzelfde stuk code alleen met een ander getal. Daarom wil ik hier een for...to loop van maken.
Alleen dit werkt niet... hij geeft dan de fout: typen komen niet met elkaar overeen op het stukje na leegcheck. Volgens mij is ook het stukje tussen () na bookmarks.item niet helemaal goed, aangezien de gehele bookmarknaam tussen "" moet staan. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit wel werkende krijg? (ik denk dat de "" verkeerd staan op beide plekken)
Alvast hartstikke bedankt!
Code:
.Bookmarks.Item("voa_description_1").Range.Text = obj0006.LeegCheck(txt_voa_description_1, "")
.Bookmarks.Item("voa_jg_1").Range.Text = obj0006.LeegCheck(txt_voa_jg_1, "")
.Bookmarks.Item("voa_sys_1").Range.Text = obj0006.LeegCheck(txt_voa_sys_1, "")
.Bookmarks.Item("voa_jsn_1").Range.Text = obj0006.LeegCheck(txt_voa_jsn_1, "")
.Bookmarks.Item("voa_freq_1").Range.Text = obj0006.LeegCheck(txt_voa_freq_1, "")
.Bookmarks.Item("voa_delay_1").Range.Text = obj0006.LeegCheck(txt_voa_delay_1, "")
If txt_voa_description_1 <> "" Then
.Bookmarks.Item("voa_next_due_1").Range.Text = obj0006.LeegCheck(txt_voa_next_due_1, "nvt")
Else
.Bookmarks.Item("voa_next_due_1").Range.Text = obj0006.LeegCheck(txt_voa_next_due_1, "")
End If
Code:
For intNr = 1 To 17
.Bookmarks.Item("voa_description_" & intNr).Range.Text = obj0006.LeegCheck("txt_voa_description_" & intNr, "")
.Bookmarks.Item("voa_jg_" & intNr).Range.Text = obj0006.LeegCheck("txt_voa_jg_" & intNr, "")
.Bookmarks.Item("voa_sys_" & intNr).Range.Text = obj0006.LeegCheck("txt_voa_sys_" & intNr, "")
.Bookmarks.Item("voa_jsn_" & intNr).Range.Text = obj0006.LeegCheck("txt_voa_jsn_" & intNr, "")
.Bookmarks.Item("voa_freq_" & intNr).Range.Text = obj0006.LeegCheck("txt_voa_freq_" & intNr, "")
.Bookmarks.Item("voa_delay_" & intNr).Range.Text = obj0006.LeegCheck("txt_voa_delay_" & intNr, "")
If "txt_voa_description_" & intNr <> "" Then
.Bookmarks.Item("voa_next_due_" & intNr).Range.Text = obj0006.LeegCheck("txt_voa_next_due_" & intNr, "nvt")
Else
.Bookmarks.Item("voa_next_due_" & intNr).Range.Text = obj0006.LeegCheck("txt_voa_next_due_" & intNr, "")
End If
Next intNr
Alvast hartstikke bedankt!
Laatst bewerkt: