For Next Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
En maak ondertussen de code op met de CODE knop, (ook in Geavanceerd), want grote lappen code maken het lezen er niet makkelijker op :).

Warme bakkertje,helaas is met dit laatste advies mijn intellectuele grens bereikt.Ik voel mij bezwaard dat ik Uw tijd en dat van de andere helpers zoals edmoor en
OctaFish hiermede heb misbruikt, dat was niet de bedoeling.Dit is niet mijn professie maar een liefhebberij.Ik dank U allen uit de grond van mijn hard voor Uw inspanning.Ik begrijp dat U dit geen stijl vindt,maar mijn kennis in deze schiet tekort .Excuus hier voor.Met vriendelijke groet Peter.

Peterjur is nu online
Member
Warme bakkertje,helaas is met dit laatste advies mijn intellectuele grens bereikt.Ik voel mij bezwaard dat ik Uw tijd en dat van de andere helpers zoals edmoor en
OctaFish hiermede heb misbruikt, dat was niet de bedoeling.Dit is niet mijn professie maar een liefhebberij.Ik dank U allen uit de grond van mijn hard voor Uw inspanning.Ik begrijp dat U dit geen stijl vindt,maar mijn kennis in deze schiet tekort .Excuus hier voor.Met vriendelijke groet Peter.
Toevoegen systeem aanpassen Bericht aanpassen Quote Quote Op meerdere berichten reageren Attendeer moderator

De moderator adviseerde mij deze vraag als opgelost te beschouwen of een reactie te plaatsen.

Opgelost lijkt mij niet de waarheid.De vraag is te onduidelijk en ik kreeg het niet goed gesteld.De code die ik zelf had gemaakt werkt prima.mijn vraag is kan dat eenvoudiger

OctaFish heeft mij een code gegeven die volgens mij wel goed te krijgen is maar ik ben der elke dag mee bezig maar bijvoorbeeld For i=1To 3 Nexti moet worden For i = 3 To 1 Nexti En dat werkt niet.Boeken helpen mij ook niet uit het probleem.

Ik wil de vraag best als opgelost noteren maar voor zoekers is dat geen oplossing.Met vriendelijke Groet Peter.

Plaats de code eens die je nu hebt, dan kijken we gewoon nog een keer. De For loop zoals je deze in je tekst in post #24 hebt staan werkt uiteraard niet. De syntax is fout en moet zijn:
Code:
For i = 1 To 3
    'De uit te voeren code
Next i

Als je je code plaatst, doe dat dan zoals hierboven, dus tussen code tags.

edmoor Dit heb ik geprobeerd,werkt niet als je met For next kunt ophogen en niet kunt verlagen vindt ik dat zeer jammer.

For y= 3To 1
rng.Offset(z, 0).Value = sht.Cells(2, 8 - y).Value
Next y

Wees eens duidelijk in je code en plaats deze in codetags. De syntax zoals deze er nu staat klopt weer niet! Wees je ervan bewust dat een gemiste spatie al een foutmelding kan opleveren. En als je wilt verlagen kan dat best:

Code:
For y = 3 To 1 Step -1
    rng.Offset(z, 0).Value = sht.Cells(2, 8 - y).Value
Next y

Laatst bewerkt:
edmoor sorry voor de vergeten Tags dom dom dom :confused: Maar de oplossing van het probleem Geweldig, bedankt hiermee kan ik misschien
de code van OctaFish voor mijn program Passend maken.Groet peter.

Ok dan. Dan kun je nu de vraag als opgelost aanmerken. Uiteraard kun je terug komen met een nieuwe vraag :)

En de code van OctaFish is prima. Als je daarin wilt verlagen in plaats van verhogen kun je dit stukje gebruiken:
Code:
For i = 12 To 1 Step -1

Laatst bewerkt:
Geachte lezer,Deze vraag is reeds door mij als opgelost beschouwd.Maar de oorspronkelijke vraag was nog niet Opgelost.:confused:

Tot van de week mijn Zoon vroeg waar ik toch mee bezig was,Dus liet ik hem het probleem zien,Hij weet wel niets van VBA maar hij is wel
programmeur C++ .Mag ik even een kwartiertje en onderstaand Lusje was het resultaat.Inmiddels waren de posten tot 19 uitgegroeid x3x12=684
Regels door dat lusje is dat 19x3=56 geworden.

HTML:
Range("K8").FormulaR1C1 = "=1!R[2]C[-8]"
Range("L8").FormulaR1C1 = "=1!R[2]C[-6] Dit was het
Range("M8").FormulaR1C1 = "=1!R[2]C[-6]"
Code:

Misschien dat iemand er nog iets aan heeft;)

HTML:
c = 3
For m = 1 To 12
r = m + 7
c = c - 1
Range("K" & r).Value = "=" & m & "!R[" & c & "]C[-8]"
Range("L" & r).Value = "=" & m & "!R[" & c & "]C[-6]" Dit werd het
Range("M" & r).Value = "=" & m & "!R[" & c & "]C[-6]"
Next m
HTML:

Nogmaals Dank ik de Helpers voor hun reacties :love: Met groet Peter.

snb Ik heb ze duidelijk om code heen gezet!?? Het zit mij kennelijk niet mee. Misschien dat het nu goed is.;)

Misschien dat iemand er nog iets aan heeft

c = 3
For m = 1 To 12
r = m + 7
c = c - 1
Next m
Nogmaals Dank ik de Helpers voor hun reacties Met groet Peter.

Het gaat om de codetags Peter. Dus dit:
[ CODE]
Je code
[ /CODE]

Maar dan zonder de spaties na het [ teken.

edmoor Hopelijk is deze dan Goed.

Code:
Code:
c = 3
For m = 1 To 12
r = m + 7
c = c - 1
Next m

Het is even een weet :)

edmoor Je zegt het het , het is even een weet.Wat ik ook niet goed weet is wat warmeBakkertje bedoelde met een XL bestand en hoe je daar je voorbeeldje
in zet .Misschien kan U mij dat ook uitleggen,dan hoef ik niet meer bang te zijn dat ik de Helpers irriteer.:love: Peter.

XL zal daarin de verkorte schrijfwijze zijn van Excel. Het verzoek was dus om een relevant voorbeeld in Excel hier te plaatsen.

edmoor Van een voorbeeldje van bvb blad1 Heb ik naar mijn weten gewoon een copy gemaakt en geplakt in post 18 maar alle kolom en regellijnen zijn weg het geheel is niet om aan te zien.Kunt U mij vertellen Hoe ik dat wel goed geplaatst Krijg?? Vr Gr Peter.:rolleyes:

Daar kan ik veel woorden aan spenderen maar als je bovenin de pagina in het logo aan de rechterkant bij de ballonnen op Help klikt kun je alles lezen over het gebruik van dit forum. Ook hoe je een bestand invoegt.

edmoor,Dank voor het advies.En toen ging ik naar help,wat een verhaal zeg,Ik heb het maar uitgeprint 14 pagina's,
Dat wordt een hele studie maar daar ben ik wel blij mee want onwetendheid daar word je maar onzeker van.Als ik geslaagd
ben hoor je nog van me.:love: peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan