Forateren voor instalatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick04

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2004
Berichten
55
Hallo,

Mijn oom heeft op zijn pc een programma verwijderd. Toen hij de computter daarna opnieuw opstarte kreeg hij meteen de melding dat het bestand c:\windows\system32\config\systeem beschadigd of verwijderd was en de computer starte niet meer op.
Ik heb toen de bijgeleverde recovery cd en systeemherstel van mijn eigen windows CD geprobeerd, maar niets hielp.
Ik heb toen de partitie geformateerd om windows opnieuw te instaleren, maar na het formateren (wat langer duurde dan het bij andere computters duurt) en het kopieren van bestanden kreeg ik een error melding (iets over een geheugenfout).
Ik heb toen de instalatie opnieuw uitgevoerd, maar de pc gaf aan dat c: niet geformateerd was en begon het weer van voren.
Ook de recovery cd loopt vast met het formateren

Wat moet ik nu??

Computer:
AMD Athlon 2000+
Chaintech CT-7VJDA moederbord
Western digital caviar 60GB u-ata/100 HD
Ik heb Windows XP home, profesional en de bijgeleverde recovery cd geprobeerd.
 
En je start wel op met de cd in de cdrom en cdrom als eerste boot device.

Tijdens de opstart druk je wel opeen toets om vanaf cd te starten en dan opnieuw formatteren.
Of als je met de recovery cd opstart verder niksdoen maar de recovery cd zijn werk laten doen.
 
je kan het misschien eens proberen met opstartdisketten:)
 
ja, als ik opstart start hij op van cd, ik heb toen de eerste keer systeemherstel gekozen maar dit hielp niet.
Toen heb ik weer vanaf de cd opgestart en instatatie gekozen. Ik heb de eerste keer op de oude partitie geinstaleerd en daarna de partities verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Bij allebij kreeg ik die errormelding over een geheugenfout. ik heb dit gedaan met de cd van XP home en XP profesianal.

Bij de recovery cd geeft hij aan dat het formateren is mislukt en dat sluit hij weer af.

Ik heb ook een opstart diskette geprobeerd, deze maakte een virituele schijf C aan en vond verder niks.
 
Misschien een vervelende vraag maar kun je de exacte foutmelding hier plaatsen.
 
Ik ben nu weer thuis en weet die melding niet meer precies. Maar die melding was iets over dat windows was gestopt vanwege een geheugenfout en gaf het advies om de instalatie opnieuw te beginnen. Ook stond er iets over een dump. Meer weet ik niet er niet meer van.
 
Dan blijft het gokken.
Mijn advies als je dar weer bent schrijf de foutmelding dan op.
 
Voordat ik die foutmelding kreeg moest ik de partitie formateren, dit duurde 2 uur (ook als ik een partitie van maar 4GB maakte) is er geen oplossing zonder dit nog een keer te moeten doen??

Die foutmelding was een heel scherm vol, moet ik dan alles overschrijven??
 
Hoe heb jij de harddisk geformatteerd als fat32 of als ntfs.
Twee uur voor een format is wel heel erg lang.
tjaen dan de foutmelding was dat in een zwart scherm met witte letters of was het een .......
 
ik denk dat het een blauw scherm was??? je ken ook een foto trekken met een digitaal fototoestel:)(mits je die hebt uiteraard:))
 
Ik heb geprobeerd te geformateren als NTFS en als FAT.

De foutmelding was een lichtblauw scherm met witte letters.
 
wat was de laatste poging fat of ntfs

je zou zoals skelle al aangaf eens een opstart diskette kunnen proberen.
die kun je hier weghalen.

www.bootdisk.com
 
De laaste poging was NTFS, maar toen had ik het al een aantal keren geprobeerd met FAT en NTFS. Ook had ik toen maar een partritie gekozen van 4GB maar dat duurde ongeveer even lang als 60GB formateren en hielp niets.

Ik zal morgen eens een bootdisk proberen. Dat werkt zeker met fdisk, net als bij Win98
 
Ik vind het een beetje vreemd verhaal.
Probeer eens LifeGuard van Western Digital.
Dat is een tooltje waarmee je je harde schijf kan controleren op fouten.
Misschien dat er iets mis is met de harde schijf.
Je weet tenslotte maar nooit.
Dat het zo lang duurt voordat de harde schijf geformatteerd is, is niet normaal in ieder geval.
 
Ik heb net nog een keer geprobeert om te formateren, maar na een half uur stond hij nog steeds op 1 procent.
Ik heb dit toen afgebroken en LifeGuard van western digital uitgevoerd. Hierbij kreeg ik een warning waarvan ik de foto van heb bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • mvc-672f.jpg
    mvc-672f.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 58
Hier ben ik geen expert in, misschien dat iemand anders jou dat piekfijn uit kan leggen, maar ga er maar van uit dat je binnenkort even moet gaan shoppen om een nieuwe harde schijf :(
 
je zal idd moeten proberen met een andere harde schijf(kzou niet meteen een nieuwe kopen, maar indien je nog een schijf bij je hebt liggen die geformatteerd mag worden, kun je best die eerst es proberen:)) maar het heeft wel duidelijk iets met je harde schijf te maken:(
 
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb de harde schijf vervangen en hij doet het weer prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan