Beste,
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een access database (sales/forecast) voor mijn afdeling en ik heb via Office 2007 enkele templates bekeken en daarbij wat ideeën opgedaan.
Wat ik nu probeer voor elkaar te krijgen is het volgende; in een formulier die men kan invullen, wil ik graag de volgende velden hebben:
Wat is het = Aanbieding/Order/Gesloten
Rating = Koud (25%) - Warm (50%) - Heet (75%)
Kostprijs = kostprijs
Bedrag = Totaal bedrag
Nu komt het waar ik moeite mee heb:
Forecast = Bedrag x Rating (25% - 50% - 75%)
Marge = Bedrag - Kostprijs
Percantage = hoeveel marge
Hoe doe je dit? Moet dit berekent worden in de tabellen? Kan dit ingeschreven worden in de formulier velden? Of moet je hier verder voor gaan (query etc.)
Dit zou namelijk een excel lijst voor ons uitwissen waardoor we alles in een file kunnen invullen ipv twee (excell & access).
Alvast bedankt.
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een access database (sales/forecast) voor mijn afdeling en ik heb via Office 2007 enkele templates bekeken en daarbij wat ideeën opgedaan.
Wat ik nu probeer voor elkaar te krijgen is het volgende; in een formulier die men kan invullen, wil ik graag de volgende velden hebben:
Wat is het = Aanbieding/Order/Gesloten
Rating = Koud (25%) - Warm (50%) - Heet (75%)
Kostprijs = kostprijs
Bedrag = Totaal bedrag
Nu komt het waar ik moeite mee heb:
Forecast = Bedrag x Rating (25% - 50% - 75%)
Marge = Bedrag - Kostprijs
Percantage = hoeveel marge
Hoe doe je dit? Moet dit berekent worden in de tabellen? Kan dit ingeschreven worden in de formulier velden? Of moet je hier verder voor gaan (query etc.)
Dit zou namelijk een excel lijst voor ons uitwissen waardoor we alles in een file kunnen invullen ipv twee (excell & access).
Alvast bedankt.