• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Form - CSV inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloosen

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Hi,

Wellicht dat iemand van jullie mij kan helpen (en misschien dat het ook al eens aan bod is gekomen, maar google helpt me niet echt meteen verder)...

Ik heb een data input sheet die gevuld wordt met CSV files. Ik wil graag dat de gebruiker kan kiezen welke csv file de bron is. Eigenlijk heb ik dus een lege template, waarbij ik de eindgebruiker d.m.v. een button of iets dergelijks een 'open dialogue' wil laten zien waarbij hij kan kiezen welke file als bron gebruikt moet worden. Een explorer scherm zou ideaal zijn na die druk op de knop. Daarna wil ik er nog enkele macro's aan koppelen, zodat de gebruiker uiteindelijk rapportjes krijgt op basis van de gekozen brondata.

Weet iemand van jullie hoe dit moet? Thanks alvast voor jullie hulp!

In bijgevoegd bestand zit een knop die Windows Verkenner opent.
Alleen CSV-bestanden worden getoond.
Zodra je een bestand selecteert en je klikt op Openen verschijnt een bericht met de naam van het bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hiervoor dank alvast! Dat is inderdaad precies wat ik wil! Zou je me ook nog iets verder op weg kunnen helpen door de data van de csv-file te kopiëren naar sheet 1? Dat zou helemaal super zijn (ik weet namelijk ook niet precies hoe dat moet).

Daarna moet ik er wel uit gaan komen...

Ik was ietwat te snel... Met behulp van de code die ik gekregen heb, is het de volgende macro geworden:

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim ws As Worksheet, strFile As String
Set ws = ActiveWorkbook.Sheets("DATA")
ws.UsedRange.Clear
strFile = Application.GetOpenFilename("Text Files (*.csv),*.csv", , "Please select source file...")
With ws.QueryTables.Add(Connection:="TEXT;" & strFile, _
Destination:=ws.Range("A1"))
.TextFileParseType = xlDelimited
.TextFileSemicolonDelimiter = True
.Refresh
End With
ws.Name = "DATA"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan