Form - Html - Geen Html :s

Status
Niet open voor verdere reacties.

acid007

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
775
Oke heej mensen ik heb misschien een hele stomme vraag maar ik kan het niet vinden op internet.

Ik heb een formulier met een TEXTAREA

Ik wil nu als ik dit formulier verstuur het in de DB zetten, en er later weer uithalen (wat prima werkt.)

Het enige nadeel is dit;
Ik typ DIT in het tekstvak:

---------
| hoi |
| hey |
---------

en dit komt er zo uit:
-----
hoihey
-----


dat is dus niet de bedoeling, op 1 of andere menier wil hij enters niet opslaan. Op Inet nix kunnen vinden dus als iemand iets weet, graag
 
als ik een textarea weer uitlees gebruik ik altijd het onderstaande script... is wel ASP, maar het principe is duidelijk denk ik.... moet je even ombouwen...

in principe vervangt het de \n (harde enter) door een <br> ...




function fWriteTextArea(targettext){
return String(targettext).replace(/\n/g,"<br />");
}
 
zoals Pietendepiet al zegt nl2br(); gebruiken.

Stel je textarea heet "tekst".
Dan doe je:
PHP:
<?
$info = nl2br($_POST["tekst"]);
?>
en dan $info wegschrijven

zie ook:
http://nl.php.net/nl2br
 
Je kan het ook zo doen (ja, talloze manieren :)):

PHP:
<?php

$_POST['area'] = str_replace("\n", "&lt;br /&gt;", $_POST['area']);

echo $_POST['area'];

?>

het bovenstaande voorbeeld veranderd ook elke linebreak in een < br / > :)

[edit]
Argh dat stomme forum ook :p. Een beetje programmeur die zorgt er voor dat <, > en " ge-escaped worden :mad: :rolleyes: :(
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zoals jullie mij beloofde, het werkt inderdaad.

Nou heb ik dus nog wel het probleem dat het in de database staat met < BR / ofzo iets, als ik het nu in een formulier TERUG haal, en wil wijzigen, dan krijg ik een tekstvak zoals bijvoorbeeld dit
_________________
| hoi <br/>hoe is het|
---------------------------

Niet de bedoeling :'(
 
Nou, slimbo, dan doe je hetzelfde alleen nu ongekeerd hae? ;)
 
hehe ja....

<?
$info = nl2br($_POST["tekst"]);
?>

dat gebruik ik


zal wel ff zoeken dan :D
 
Zucht... Er zijn meerdere voorbeelden gegeven... Kijk bijvoorbeeld eens naar die van moi... (opzich geen inpikken ofzo hoor, maar met mijn ' formule' kun je alle kanten uit..)
 
Jah ik had het al gedaan, werkt BIJNA hij vergeet soms (raar) een <br / weg te halen.. maar ik zoek ut wel uit moet lukken

thnx
 
Hmm raar dat hoort ie niet te doen.. Misschien gebruik je meerdere manieren om brakes te converten? De ene methode doet het met selfclosing (< br / >) en de ander weer niet (< br >)
 
ik heb het opgezocht en het werkt nu prima. hij deed iets met de <P tag
 
Iets moet 'niets' zijn denk ik? de functie nl2br() en mijn formule converteren alleen '\n' om in een < br / > maar je kunt er gerust nog eentje na plaatsen die de < p > tag verandert in \n\n (want dat is een paragraph eigenlijk!) en misschien nog wel meer tags van gewoon naar brakes namelijk de \r die een harde return geeft. Dit gebeurd wanneer je shift + enter gebruikt om een nieuwe regel te maken in een tekstveld. Dus van gewoon "onzichtbaar" naar brakes kun je die er ter service/beveiliging ook nog in doen voor als mensen dit per ongeluk doen ofzo
 
ik bedoelde dat hij IETS deed met de < p > tag

dit heb ik teruggevonden op internet en de oplossing gebruikt

Bedankt voor alle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan