form met gegevens van verschillende tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle00789

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
voor mezelf ben ik bezig met een helpdesk app in access. Alle tabellen heb ik al.
aanhef
geheugen
hd
klant
netwerksoort
optisch
pc
pc_hd_koppeltabel
pc_klant_koppeltabel
pc_optisch_koppeltabel
pc_printer_koppeltabel
pc_software_koppeltabel
pc_soort
printer
problemen
processor
processor_snelheid
provider
software
videokaart

de volgende tabellen dienen op de een of andere manier gekoppeld te worden aan 1(!!) formulier zodat ik alle gegevens in 1 formulier kan bekijken en invoegen.
Ook moet vanuit de tabel klant de voor en achternaam zichtbaar zijn (en te selecteren) in 1 veld, zodat ik kan zien van wie een pc is.

de db kan je hier vinden als download

graag had ik hier dus een hand hulp bij gehad, aangezien ik niet meer weet hoe ik verder moet nu

voor mezelf ben ik bezig met een helpdesk app in access. Alle tabellen heb ik al.

de volgende tabellen dienen op de een of andere manier gekoppeld te worden aan 1(!!) formulier zodat ik alle gegevens in 1 formulier kan bekijken en invoegen.
Ook moet vanuit de tabel klant de voor en achternaam zichtbaar zijn (en te selecteren) in 1 veld, zodat ik kan zien van wie een pc is.

de db kan je hier vinden als download

graag had ik hier dus een hand hulp bij gehad, aangezien ik niet meer weet hoe ik verder moet nu

Zet hem even op site als download ik kan niet inloggen op die site
JTMT

met de klant lukt wel. het gaat vooral om de betreffende pc('s) van de klant. de vermeldde tabellen dienen dus op 1 form beschikbaar te zijn inclusief een vakje waar ik de klant kan kiezen waar deze pc bij hoort.

p.s. de gegevens die er nu inzitten zijn van mijzelf en mijn pa

ik denk wel dat ik software, printer, hd en optisch zo kan koppelen middels een subformulier, maar dan zit ik nog met de klant. of kan ik de klant_pc koppeltabel beter verwijderen en die klantid bij de pc opslaan??

Laatst bewerkt:
met de klant lukt wel. het gaat vooral om de betreffende pc('s) van de klant. de vermeldde tabellen dienen dus op 1 form beschikbaar te zijn inclusief een vakje waar ik de klant kan kiezen waar deze pc bij hoort.

Als je zoiets maakt moet je een lijn kiezen, als zo'n helpDbase gaat over de pc's dan maak je een hoofdForm met Alle gegevens van een pc en koppelt hem aan de klant,
eerder zou ik zeggen je hebt je klanten tabel/form en daarbij staan de gegevens van zijn apperatuur.
Je kunt er dan ook een factuurform aan koppelen en als je nog verder wilt gaan een boekhouddeel

Al deze kleine tabelletjes kun je in het klant form verwerken met een keuzelijst met invoervak,
JTMT

dit is dus precies de info wat ik wilde hebben. daar zit ik dus nu al dagen op te wachten bij een ander niet nader te noemen forum...

thx jtmt. hier kan ik mee verder

dit is dus precies de info wat ik wilde hebben. daar zit ik dus nu al dagen op te wachten bij een ander niet nader te noemen forum...

thx jtmt. hier kan ik mee verder

Als ik je verder technisch nog kan helpen hoor ik het wel

Succes JTMT

Als ik je verder technisch nog kan helpen hoor ik het wel

Succes JTMT

Heb nog eens naar je relaties gekeken, ik zou het als volgt doen

Een hoofdForm Klanten, daarin een subForm PC en hierin de keuze lijsten met invoervak van de div kleine tabeletjes, het Subform synchoon laten lopen met het klant form
en je ziet alles in een opslag.

JTMT
Klant1 bv

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dat doe ik met opzet niet, omdat deze db op een aspire one gebruikt gaat worden met een 8,9inch schermpje. (is anders te veel info op het schermpje en moet dan teveel gaan scrollen)

ik heb echter wel nog 1 probleem(pje) bij mijn problemen heb ik ook een veld pc toegevoegd, zodat ik van de gekozen klant ook de juiste pc kan kiezen (indien hij/zij er meer heeft) nu zit ik met het probleem dat als ik een klant kies, ik nog steeds alle pc's die in de db staan ter beschikking heb. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen de pc's zie die van de gekozen klant zijn.

Laatst bewerkt:
laat die laatste vraag maar zitten, ik heb besloten dat dit niet perse nodig is dat veld pc...

thx voor al je hulp hierbij :D:D:thumb::thumb::thumb::thumb:

laat die laatste vraag maar zitten, ik heb besloten dat dit niet perse nodig is dat veld pc...

thx voor al je hulp hierbij :D:D:thumb::thumb::thumb::thumb:

Als je op het PC form ook een klantID (geindexeerd duplicaten ja)maakt kun je bij het invullen van het PC form div keren hetzelfde KlantID invullen en dan krijg je bij het sub form/pc 2 of meerdere ingevulde formpjes, zo zie je bij de klant hoeveel pc ze hebben met de gegevens

JTMT

Als je op het PC form ook een klantID (geindexeerd duplicaten ja)maakt kun je bij het invullen van het PC form div keren hetzelfde KlantID invullen en dan krijg je bij het sub form/pc 2 of meerdere ingevulde formpjes, zo zie je bij de klant hoeveel pc ze hebben met de gegevens

JTMT

Hier een simpel voorbeeld

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan