Form met subform selectie en zoek functie toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Boerkamp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hoi,

Heb in het hoofdform een customer staan met daaraan gekoppeld een subform met orders, wat ik zou willen is het volgende.

Afhankelijk van de selectie van customers dmv selectievakje moeten alle orders worden getoond (selectievakje maak ik leeg op het moment dat het form wordt afgesloten zodat alle customers de volgende keer weer worden getoond), na selecteren zal er een update knop oid moeten komen om de gemaakte selectie te activeren en de niet geselecteerde customers te verbergen.

In de subform zitten periodes, ik zou op het hoofdform een combobox willen waaruit de bestaande periodes een waarde geselecteerd wordt waarop het subform dan moet filteren.

Resultaat is dat ik meerdere customers kan selecteren met een overzicht van orders uitgevoerd in een bepaalde periode, attached een voorbeeld om eea duidelijker te maken.

Wie kan me opweg helpen ?

Bedankt,
Mark

Bekijk bijlage Test v1.rar

Je zult hier van af moeten stappen:
Heb in het hoofdform een customer staan met daaraan gekoppeld een subform met orders
Waarom een extra knop?
... na selecteren zal er een update knop oid moeten komen om de gemaakte selectie te activeren en de niet geselecteerde customers te verbergen.
Code:
Private Sub CustomerSelectie_Click()
Dim strSQL As String
Dim sel As String

If Me.Dirty Then Me.Dirty = False
    With CurrentDb.OpenRecordset("SELECT Id FROM Customers WHERE CustomerSelectie=True")
        If .RecordCount > 0 Then
            .MoveFirst
            Do While Not .EOF
                If Not sel & "" = "" Then sel = sel & ","
                sel = sel & !Id.Value
                .MoveNext
            Loop
            .Close
        End If
    End With
    strSQL = "SELECT * FROM Orders WHERE BedrijfId In(" & sel & ")"

With Me.FrmOrders.Form