Form openen met een bepaalde functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyV

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Beste lezers,

Ik ben nog een absolute beginner, maar ben bezig met mijn eerste app. Ik loop echter nu tegen mijn eerste probleem aan.

Mijn programma bestaat uit 3 forms, hoofd, toevoegen en overzicht.

Nu werkt mijn toevoegen form helemaal naar wens. Mijn overzicht moet ik nog aan beginnen. Maar met mijn hoofd form loop ik tegen een (waarschijnlijk klein) probleem aan.

Wanneer ik op de button toevoegen druk word de form toevoegen geopend. Nu heb ik toevoegen laten connecten met een acces database en dit werkt.

Wat ik nu wil is dat wanneer er in hoofd op de knop toevoegen druk dat er automatisch een progxxxBindingSource.AddNew() word aangemaakt zodat ik wanneer ik de applicatie open niet word geconfronteerd met reeds ingevoerde gegevens.

Wanneer ik progxxxBindingSource.AddNew() invoer met een nieuwe knop in het form toevoegen dan gebeurd dit dus.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen met een voorbeeld en eventuele documentatie zodat ik hiervan kan leren...

Met vriendelijke groet,

Danny V.

Hey Danny,

Ik ben inderdaad die "TMA" die als OLC beheerder op het ROC MN heeft gewerkt. Ik weet nog wel dat we toen zaten te pielen met jouw Vorst Troubleshooter programmaatje... :D

Wat jouw vraag betreft, van het linken van VB met Access heb ik verder geen kaas gegeten dus daar kan ik je niet bij helpen.

Als ik je vraag goed heb begrepen wil je dus dat elke keer als het formulier toevoegen geopend word, de ingevulde gegevens van de vorige keer dat je het form hebt ingevuld, leeg gemaakt of gereset word, zodat er weer nieuwe gegevens ingevoerd kunnen worden.

Dit ligt er een beetje met welke controls je dit doet.
Ik wacht eerst wel even je reactie af want ik weet niet 100% zeker of het bovenstaande wel is wat je probeert te bereiken.

Wel grappig dat ik je hier weer tegenkom! Is je Vorst Troubleshooter nog wat geworden?

Bedoeling

Hey,

Het is inderdaad nog wel wat geworden...Het cijfer 9 voor schoolproject destijds.

Maar wat ik inderdaad bedoel is dat er inderdaad automatisch een leeg formulier word weergegeven.

De code in de form toevoegen die werkt...maar als ik diezelfde code aan de knop toevoegen in het form home wil zetten werkt ie niet meer.

Je kan me toevoegen op msn als je dat wilt.. dannyvorst@hotmail.com

Ik heb je toegevoegd.

Post eens je code dat onder het click event van de toevoegen knop staat.

code

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Toevoegen.Show()
Me.Hide()
End Sub

zelf dacht ik zoiets....maar dat werkt niet

'KilometerRegistratieBindingSource.AddNew("Toevoegen.Show")

oplossing

Allereerst bedankt The Mighty Atom,

De oplossing was de code in de formload te zetten. Hierna werkte alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan