Form toevoegen uit gemaakte DLL

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeCageman

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Beste mensen,

Voor een project moet ik een connectie maken met een database, nu wil ik dit gaan standaardiseren dus ben ik begonnen met het maken van een DLL, en ben ik (volgens mij) klaar met dit te schrijven.
Wat de DLL moet gaan doen is kijken of er een XML bestand bestaat in een (vaste) map, bestaat het bestand niet wordt er een form geopend waar je de connectie kan definiëren. Tot zover werkt het programma, maar het form stopt gelijk nadat het is opgestart. Ik zie niet in wat ik fout doe.

Code:
            if (!File.Exists(path))
            {
               DatabaseSelector selector = new DatabaseSelector(path);
               selector.Visible = true;
            }

De 'selector' is dus het form wat geopend wordt, hij zou pas moeten eindigen wanneer het form dus ook sluit (dmv ok, of weggeklikt wordt)

Alvast bedankt voor de moeite :)

Welk deel wil je specifiek hebben?

Edit: oh wacht, lezen is ook een kunst :P

Laatst bewerkt:
bedoel je niet gewoon een dialog window, zoals een standaard messagebox?

ik dacht al dat iemand dat zou denken, maar nee, zie code :) naja heb mijn versie van een messagebox gemaakt :P

Ik zie zo niet wat je bedoeld, er staat geen code in om je dialoog de sluiten met een OK knop.
Ook zie ik niet waarom je .Visible=true doet in plaats van gewoon de Show Method.

Ik dacht dus gewoon dit:
DatabaseSelector selector = new DatabaseSelector(path);
selector.ShowDialog(); // <- gebruik dialogresult voor OK/cancel check

Bekijk bijlage CagemanDatabase.txt

Oke hierboven is de DLL, heb hem ff als txt gemaakt om de beveiliging van hier te omzeilen :p
Hierin kan je misschien zien wat ik bedoel.

hij loopt die if statement door, het programma moet wachten op dat het form "databaseselector" weg is geklikt door de gebruiker. Maar het programma loopt gelijk door zodra het form is geladen.

Ik kan geen selector aanmaken (cannot acces internal constructor). Ook in de object browser zie ik alleen de dispose method die je hebt overridden, geen constructor.

Maar zoals ik het lees is het gewoon op te lossen door ShowDialog aan te roepen om het form te laten zien, dan stopt alles total het venster weg is.

Na je opmerking van vanmorg had ik dat toegevoegd, maar heb het pakket niet opnieuw laten bouwen -.-' dus het lukte niet (duhhh) let's call it friday :P Daarnaast wil ik ook niet hebben dat de selector direct wordt aangeroepen deze moet nl maar 1x aangeroepen worden anders staan de gegevens al in een XML file op de locatie van het "path". De "ingang" is de klasse 'Database' (slechte naam ik weet, moet ik nog een keer veranderen)
Bedankt voor de moeite, weer een ervaring erbij :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan