Formaat Afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry S

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2008
Berichten
6
Beste leden,

Ik heb een probleem met de foto's die ik van mijn kleinkind krijg toegestuurd. Het formaat klopt gewoon niet. Mijn dochter neemt ze en op haar XP computer met een gewoon, dus geen breedbeeldscherm, zien de foto's er goed uit.
Als ik ze ontvang en bekijk dan is de verhouding van de foto's anders. Ik heb zelf al lopen zoeken hoe ik dat bij "Instellingen "kan veranderen maar ik kom er, met mijn 84 jaar, niet uit. Mijn dochter is helemaal a-technisch en verder weet ik het niet meer.
Is er iemand die weet hoe ik op mijn breedbeeldscherm een foto op normaal formaat kan bekijken c.q. instellen.

Jullie zouden een oude man een groot plezier doen,

Harry uit Leiderdorp.
 
Met welke tool worden de foto's nu standaard geopend als je ze opent? (bijv. Photoshop, Microsoft Photo Editor, Nero, etc. etc.)
 
Wat scheelt er precies aan?
Zijn ze te breed, te smal, of past het niet op je scherm?
 
Kijk ff of ze geopend kunnen worden met de gewone Windows Viewer voor vista.
 
Ik krijg de foto's in windows viewer te zien. Normaal zijn de foto's van het formaat 2 bij 3 (oftewel b.v. 10X15). Nu is de breedte te groot ten opzichte van de hoogte van de foto.
Mijn kleinzoon ziet er dus erg laag en breed uit.

Groeten van Harry.
 
Wat gebeurt er als je zo'n foto (die je eerst als .jpg op hdd zet of hebt staan) middels invoegen in Word als afbeelding plaatst. Zijn de verhoudingen dan nog steeds zoek?
 
Erg vreemd, ik ken dit fenomeen niet.
Als er niets aan de foto's is bewerkt kan ik het niet verklaren. :confused:
 
Alle foto's opgemeten

Hallo Heren,

Ik heb op de MSN-site van mijn zoon gekeken naar zijn geplaatste foto's. Ook deze zijn misvormd op mijn monitor.
De maten van een rechtopstaande foto, waarvan ik zeker weet dat het formaat een verhouding heeft van 10 X 15, heeft op mijn monitor een afmeting van 13,5 X 15.
Een liggende foto heeft op mijn monitor een afmeting van 15 X 24 cm, terwijl het dus in verhouding 15 X 22,5 cm zou moeten zijn om de goede verhouding weer te geven.
Ik snap er de ballen van,

Het maakt dus niet uit waar ik een afbeelding zie. De verhouding is gewoon zoek. Dit heb ik dus nog nooit gehad met mijn Windows 98 computer met een ouderwetse monitor( geen breedbeeld).

Laat s.v.p. jullie hersens nog eens kraken om mij weer wat op weg te helpen.

Groeten van Harry uit Leiderdorp.
 
Oke, we kraken nog even rustig verder: Wat voor een monitor gebruik je, en welke resolutie is er ingesteld?
 
Foto-problemen

Hallo,

Daar ben ik weer.
Ik gebruik een 19 inch breedbeeldscherm. De resolutie weet ik zo niet op te geven, maar dat bericht ik morgen wel even. Ik zit op dit moment bij mijn zoon, vandaar.

Groeten van Harry.
 
Prima hoor, geef wel details zoals merk en type graag, en ingestelde resolutie.
Misschien geeft ons dat nieuwe aanknopingspunten.
 
Foute foto's

Hallo,

Hier ben ik weer, na een fijne vakantie op Texel.

Het beeldscherm is een Packard Bell, Type Maestro 191W.
Resolutie staat op 1024 X 768.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

Groeten van Harry.
 
Instellingen niet voor breedbeeld ingesteld.

Hoi Harry,

Ik lees dat je een 19" breedbeeld hebt maar de instellingen gebruikt voor een niet-breedbeeld.
Het kan dus zijn dat windows alles uit zijn verband "trekt". De icoontjes zullen ook wel niet goed staan. Maar dit valt misschien minder op. Probeer via de configuratiescherm --> persoonlijke instellingen --> beeldscherminstellingen de resolutie eens te zetten om 1440 x 900 en probeer het dan nog eens.

Groeten Karst
 
Hoera

Heren van het internet,

Ik heb die instellingen veranderd naar 1440 X 900 en, alhoewel de icoontjes e.d.nu wel kleiner zijn, de foto's zijn nu zoals ze zouden moeten zijn.
Misschien denkt iedereen dat het mogelijk een stom probleempje was maar ik verzeker iedereen dat dit soort ***lige problemen voor veel ouderen niet makkelijk op te lossen zijn.
Daarom, bij deze, ONTZETTEND BEDANKT, voor jullie hulp.
Fijn om te weten dat er mensen zijn die meedenken en willen helpen.

Heel veel groeten van Harry uit Leiderdorp.
 
Kijk, we komen er toch altijd wel weer uit, fijn dat het opgelost is. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan