formaat continuous form

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo

Ik maakte een form aan op basis van een bestand
de data worden onder mekaar getoont in 1 grote form
(tot hier geen problemen)
Afhankelijk van een bepaalde waarde in een veld wil ik echter de kleur van de achtergrond van een veld laten veranderen...
In welk event moet ik dat steken?
Doe ik dan ook iets als
if me!veldxyz<5 then
me!veldabc.visible is false
else
me!veldabc.visible is true
endif

of zo iets?

Merci
JP

Je vraag heeft weinig te maken met het onderwerp; formaat is uiteraard de grootte van het (sub)formulier... Ik neem dus maar aan dat je eigenlijk Opmaak bedoelt, en dan het overheerlijke nederlandse woord format? (oh nee, dat is opmaak ;) )
Je kunt het misschien met Voorwaardelijke opmaak proberen; hangt een beetje af van wat je precies wilt, omdat je maar een paar voorwaarden kunt instellen.

2de poging

drukte me natuurlijk niet zo duidelijk uit... sorry

Ik heb een "continuous from" met 3 velden
keuze_vakje (checkbox)
code_veld (tekstveld)
omschrijving (tekstveld)

als de lengte van code_veld 1 is moet de checkbox onzichtbaar zijn en anders niet

ik probeerde via "voorwaardelijke opmaak" maar ik kan niet refereren naar een ander veld
misschen moet ik de code in een event steken maar ik weet niet exact hetwelke...

Alle, ik worstel

Bedankt
JP

Je kunt wel de kleur van een veld veranderen met voorwaardelijke opmaak op basis van de waarde van een ander veld, zoals de achtergrond van een tekstveld als een checkbox een waarde heeft. Maar da's dus niet de vraag die je wilt stellen...

Eigenschappen van een veld zelf, zoals Visible=True kun je alleen op basis van het formulier zelf regelen, en dat geldt dan voor alle records. Da's dus niet wat je wilt. Ik zou daar ook helemaal geen moeite voor doen; als er al een routine te bedenken is die iets voor je kan betekenen, zou die enorm ingewikkeld worden.
Je moet je afvragen, of dat wel de moeite waard is. Ik denk dan aan het bedekken van het selectievakje met een grafisch blokje, dat er transparant is bij een bepaalde waarde, en anders de achtergrondkleur van je formulier heeft. Het probleem is, dat je net zoveel vakjes moet aanmaken als er records zichtbaar zijn, en ook nog eens op de juiste hoogte geplaatst.
Of je zet er een plaatsvervangend tekstvak overheen, met dus voorwaardelijke opmaak. Iets als bijgaand plaatje bijvoorbeeld...

Bijlagen

• Checkbox trucje.jpg
    Checkbox trucje.jpg
    73,7 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan