Formaat forms automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michieljanssen32

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2015
Hallo allemaal,

De volgende vraag; wij gebruiken een access database die door gebruikers via forms wordt ingevuld. Dit gebeurt op verschillende computers met verschillende beeldscherm formaten. Is er een manier om het format van de form automatisch aan te passen aan het format van het beeldscherm van desbetreffende computer?

Alvast bedankt,
Michiel.

En wat is daar het nut van?

Bedankt voor de reactive.

Op sommige forms is een grafisch totaal overzicht te zien van de apparatuur die wij gebruiken. De gebruikers kunnen deze 'apparatuur knoppen' aan-klikken en vervolgens gegevens invoeren die in de database worden opgeslagen. Op het scherm waarop deze applicatie ontworpen is, is alles op 1 scherm te zien (zonder te hoeven scrollen). Op kleinere schermen is dit totaal overzicht niet op 1 scherm te zien en moet de gebruiker de scroll optie gebruiken op bij bepaalde knoppen te komen. Ik vroeg mij af of hier een oplossing voor is zodat op ieder scherm het totaal overzicht te zien is.

Ik heb deze applicatie niet ontworpen en ben niet bekend mbt de mogelijkheden van Access, dus misschien vraag ik wel iets heel doms, mijn excusses daarvoor.

Bedankt,
Michiel.

Ik vroeg mij af of hier een oplossing voor is zodat op ieder scherm het totaal overzicht te zien is.
Tuurlijk: ontwerp schermen altijd voor het kleinste scherm :). Is ook logisch: als het op een klein scherm past, dan past het ook op een groot scherm. Ik vermoed trouwens dat je een scherm met een hogere resolutie bedoelt; een groter scherm met dezelfde resolutie als de kleinere monitor zal geen verschil laten zien.
Als het formulier teveel informatie bevat, gebruik dan tabbladen om de gegevens en knoppen etc. te ordenen. Dat helpt vaak ook prima.
Je kunt wel met een procedure een formulier met VBA aanpassen, maar dat moet je niet willen; alle objecten moeten dan geschaald gaan worden, en uiteindelijk ziet het er toch niet uit. Zeker niet als je uitgaat van de grote weergave; vergroten is nog wel redelijk straffeloos te doen, maar verkleinen? Ik begin er niet aan.
Maar je kunt wel voorbeelden vinden op het internet van db's die dat uitleggen. Ik heb er een voorbeeldje bijgedaan. Kun je zelf controleren wat er allemaal bij komt kijken.

Bijlagen

Bedankt voor de uitleg!!!
Inderdaad daar ga ik niet aan beginnen.
Het leert mij wel weer wat meer over de mogelijkheden in Access.

Groet,
Michiel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan