Formaat kast mbt nieuwe videokaart!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Hoi, misschien stomme vraag maar in de zoek kom ik niets tegen...
Ik heb een "slimline" PC (Siemens Scenic D) met een paar prima uitbreidingsslots waaronder 1 AGP.
Dus ik dacht... koop een leuke uitbreidingskaart, Asus V9400 64MB.
Past die helemaal niet in de kast... Is te hoog!!! :mad:

Bestaan er ook "slimline" kaarten van dezelfde orde of moet ik het hele moederbord verplaatsen in een andere kast? :p
Op de Alternate-site kon ik zoiets ook niet terugvinden dus als ik deze ga ruilen wil ik nu wel zeker weten wat ik kan plaatsen...

Bedankt.
John

Slim line.
Heeft die de slots niet op zijn kant liggn.

Slimline videocard!

Geplaatst door puppie
Slim line.
Heeft die de slots niet op zijn kant liggn.

Anders zou ik hier geen vraag stellen Puppie...
Ze staan allemaal rechtop en dan steekt de insteekcard er dus zo'n 4 cm bovenuit...

Geplaatst door maestro12
Er bestaan inderdaad 'low profile' kaarten speciaal voor dit soort kasten. Het gaat meestal alleen om het 'bracket' dat anders is, soms zijn deze ook los te verkrijgen.

Kijk, zo technisch dacht ik even niet... "low profile bracket"... Had al op van alles gezocht maar niet dat.
Het alternatief van Alternate lijkt kwa hoogte ook niet goed maar als je inderdaad dat metalen insteekdeel (bracket neem ik aan...) kan omwisselen voor een kleintje komen we een heel eind!
De kaart die ik nu heeft biedt die mogelijkheid niet.
Zit ook te veel op, TV-out, etc. Wat ik eigenlijk niet nodig heb... Met deze info kan ik het daar waarschijnlijk eenvoudig omruilen.

Zover heel bedankt!

Nu hebben ze bij alternate geen Club3d kaarten, maar die leveren bijvoorbeeld de ATI radeon 9250 (128mb) waarbij in elk geval een low profile bracket bijgeleverd wordt.
Maar zoals ik al schreef, er bestaan ook losse brackets. Als de kaart zelf niet te hoog is voor de kast, kan je misschien eens informeren bij de locale pc-zaak of die je daaran kunnen helpen.

Andere kaart gekocht!

Nou, het is al weer even geleden maar ik wil nog even laten weten dat ik een andere kaart heb gekocht:
AOpen GeForce MX4000, 64MB.
Harry Potter 3 en Beyond Good and Evil draaien erop dus de kids zijn tevreden!
Zat inderdaad een low profile bracket bij.

Hoewel de prijs gelijk was aan de eerder gekochte kaart moest ik er van Alternate toch 5 euro bijleggen omdat ik over de 8 dagen retourtijd zat...
Dat het als klaaskadootje een week ingepakt heeft gelegen interesseerde ze niks...
Vind ik toch mindere service, zeker in kadotijd!
Is wel meer veranderd bij Alternate trouwens.
Maar da's een ander verhaal!

Grtz,

John

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan