formaat plaatjes wijzigen in paint ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
kun je foto's wijzigen qua afmeting en pixels in Paint
of heb je hier een speciaal bewerkingsprogramma voor nodig zoals irfanview? (dit laatste is niet standaard ter beschikking bij ons op school)

kan moet je boven aan optie afbeelding
optie uitrekken en hellen
daar kun je het formaat wijzigen

dank

bedankt voor het advies (ik kende de mogelijkheid niet)
maar het geeft niet de afmetingen of pixelgroote of wel?

Geplaatst door soetekg
kun je foto's wijzigen qua afmeting en pixels in Paint
of heb je hier een speciaal bewerkingsprogramma voor nodig zoals irfanview? (dit laatste is niet standaard ter beschikking bij ons op school)

Dan wordt het hoog tijd, dat je leraars en directie op de hoogte brengt van onderstaand GRATIS programma. Dit is een ZEER veredelde PAINT. Maar of ze daar willen op ingaan? dan moeten ze weer werken waarschijnlijk. En bijkomend werk? BOEH.....

Nu ja probeer het eens.

http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/

thnx

ik ben echt geholpen met je reactie waarvoor dank!

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen........maar ik ben een docent.......Ik werk mij de @/*&% maar.
ben voor het downloaden afhankelijk van de autorisatie van systeembeheer....grrr.

jammer dat je niet bij mij op school hebt gezeten ;-) had vast minder erg geweest (lol)

anyway ....nogmaals bedankt!

Re: thnx

Geplaatst door soetekg
ik ben echt geholpen met je reactie waarvoor dank!

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen........maar ik ben een docent.......Ik werk mij de @/*&% maar.
ben voor het downloaden afhankelijk van de autorisatie van systeembeheer....grrr.

jammer dat je niet bij mij op school hebt gezeten ;-) had vast minder erg geweest (lol)

anyway ....nogmaals bedankt!

Geen probleem. Maar ik weet niet hoe oud je bent, maar je mijn profiel leest, kon ik je docent nog geweest zijn. Miscchien even een vergadering plannen, met systeembeheerder, docenten en directie. In deze tijd, is het niet meer verantwoord, dat je leerlingen meer weten als de leraars. En wat Paint betreft , dat is uit de tijd van Napoleon.

Succes hiermee.

bis

Ach als je mij hoort praten over Irfanview ACDSee o.i.d.dan begrijp je hoop ik toch wel dat ik iets meer weet.

Als je in een ferrari en porsche kunt rijden hoef je toch ook niet een daf 33 te kunnen besturen
Gelukkig kan ik naar helpmij als ik het niet zeker weet.......

En dat verouderde paint... Uit je reactie blijkt overigens dat dat programma kennelijk nog prima werkt.

Re: bis

Geplaatst door soetekg

En dat verouderde paint... Uit je reactie blijkt overigens dat dat programma kennelijk nog prima werkt.

De Paint, die meegeleverd is, bij windows, is eigenlijk waardeloos. Daarom mijn reactie "tijd van Napoleon".

De link die ik u gegeven heb, "Paint.net" dat is heel wat anders. Dat kan je vergelijken met de betere programma's, zoals, Paint Shop Pro en Photoshop. Daar kan je tenminste iets mee aanvangen. Je kan er veel mee hoor. Installeer het even op je PC en je zal versteld staan.

Met Irfanview kan je bepaalde aanpassingen maken. Maar??? ACDsee Nu ja wat moet ik daar over vertellen, niet veel eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan