Formaat website

Status
Niet open voor verdere reacties.

rndyb

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Als ik een layout maak in photoshop wat zou dan het perfecte formaat? ik heb nu 1280x1024 maar lijk me een beetje groot.

Volgens mij is dat het formaat voor breedbeeld schermen? Lijkt mij juist wel goed, tegenwoordig heeft bijna iedereen het. Toen een website (waar ik regelmatig op aanwezig ben) Met een nieuw design bezig was, hebben zij een onderzoek gedaan onder de bezoekers, en daaruit bleek dat de meeste bezoekers breedbeeld schermen hadden, dus maakte zij de site ook op dat formaat. Zie hier de site.

Ik merk in mijn Google Analytics panel inderdaad dat 1024 bij 768 het allerkleinste is waar men m'n website nog mee bezoekt.

Dat is dus een goede grootte voor je website. Desalniettemin zou ik zeggen, als je je content ook op 900 pixels kwijt kunt, zou ik daarvoor kiezen, met een mooie achtergrond er naast. Maar dat is mijn persoonlijke opvatting.

Ook de stats van Helpmij wijzen uit dat 1024x768 de meest gebruikte minimale resolutie is.

Breedbeeld komt dat wel in opmars maar het leeuwendeel zit nog met een normaal scherm.

Let wel op dat 1024x768 de volledige schermgrootte is.
Voor de breedte zul je de scrollbar er nog vanaf moeten halen.

Rond de 900px zoals ErikBooy007 zegt zit dus aardig binnen de marge.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan