formaat wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordie91

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
kan ik van iets dat ik echo ook het formaat wijzigen

zo ja hoe doe ik dit dan ?

ik gebruik nu bijvoorbeeld

<? echo $header; ?>

en dit wil ik dan op verschillende sites gaan zetten van mij maar ik heb verschillende layouts dus ook verschillende maten ? dus kan ik dit zo maken dat ik zeg maar in de php of er boven iets bouw waardoor ik dit formaat kan wijzigen

want ik haal de plaatjes random uit een database anders had ik het daar wel in veranderd maar omdat elke site wel over het zelfde onderwerp gaat maar niet dezelfde template bevat wil ik graag dat ik boven de echo zeg maar een formaat kan instellen

ik hoop snel van jullie te horen
alvast bedankt

jordie

Ik zou in plaats van je header in een variabele te stoppen, je header in een aparte file stoppen.

Dan kun je in je code de hoogte / breedte in een variabele stoppen en vervolgens de header includen.

In de header kun je dan die hoogte / breedte variabele gewoon weer gebruiken.

re:

mijn header staat dus al in een file ! maar die word random uit de database gehaald allemaal heel moeilijk en ingewikkeld systeem

maar ik vroeg me af of er een tag is di ede php code kan veranderen kwa breedte want hoogte is geen probleem

Een PHP code heeft geen afmetingen... :rolleyes:

Ergens in je header zul je een breedte moeten aangeven, die kun je van te voren in een variabele stoppen en in je header echoën. Maar post eens wat code, dan kunnen we gerichter kijken,

de code is helaas prive ik mag hem niet hier plaatsen maar ik kan wel zeggen dat ik gebruik maak van css id speciaal voor header maar als ik daar afmetingen van width en height in zet wil die header nog niet veranderen

Zonder code kunnen we niet veel. Het is 't één of 't ander.

de code is helaas prive ik mag hem niet hier plaatsen maar ik kan wel zeggen dat ik gebruik maak van css id speciaal voor header maar als ik daar afmetingen van width en height in zet wil die header nog niet veranderen

Ik neem aan dat je wel de regel aan kunt geven van hoe de gegenereerde header naar je CSS verwijst.
Is dat iets dergelijks?

PHP:
    <link href='style/modern.php?id=<headerid>' rel="stylesheet" type="text/css" media='screen'>

of

PHP:
 <body id='headerid' >

Of gebruik je een andere oplossing? Wanneer je in je HTML naar een css bestand verwijst en de CSS die je invoert wordt niet toegepast kan dat de volgende redenen hebben:
  • inline styling (weegt zwaarder dan extern css)
  • styling in style-tags in de html (weegt zwaarder dan extern css)
  • ander extern stylesheet legt de code op
  • de link naar de css is niet correct

De eerste twee los je op door de inline styling niet door de php te laten genereren, maar in het css te plaatsen en daar aan te passen.
Bij de derde kan je proberen om gebruik te maken van het !important keyword bij je declaraties.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan