format c: geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogfrequent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2004
Onlangs is mijn pc met Win 98 helemaal vastgelopen. Ik wil WIN98 opnieuw installeren en ben met Dos-diskette opgestart. Vervolgens "format C": gegeven maar deze komt niet verder dan 1% en foutmelding "insufficient memory". Met scandisk wordt een FAT fout gegeven. Ik begrijp niet waarom zelfs formatteren niet lukt. Lijkt mij dat dit altijd moet lukken. Iemand een idee hoe verder of is de HD defect geraakt?

Wellicht is alleen de FAT corrupt.

Boot vanaf floppy en type het volgende:

a:\>fdisk /mbr , daarna
a:\>fdisk en kies voor "j" bij de vraag of grote schijven ondersteund moeten worden (tenzij je ook Windows NT gebruikt).

Verwijder via het menu eventueel aanwezige partities en maak deze opnieuw aan, volg gewoon de aanwijzingen.

Na de verplichte reboot nog eens proberen te formatteren.

Type eens in Fdisk /mbr
Anders met Fdisk de betreffende partitie weghalen en opnieuw aanmaken.
Let op je bent dan alles van je hardeschijf kwijt.

Alvast bedankt voor de reacties. Mijn harde schijf bevat meerdere partities (C,D,E,F). Kan ik alleen de C (met Win98) verwijderen en opnieuw aanmaken? Ik ben bang anders alles kwijt te raken.

Oke, je moet wat dus de hele schijf schoongemaakt en opnieuw met fdisk een C (primaire actieve dos partitie) en D (uitgebreide part) aangemaakt. D is nu wel te formatteren maar bij format C verschijnt melding: invalid media or track 0 bad. Nog ideeen of wordt het een nieuwe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan