FORMAT C: in windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.T. Singadji

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Berichten
103
Hallo,

Een kennis van mij heeft windows xp op de c-schijf staan en wil nu de c-schijf formateren. Volgens hem krijgt hij telkens een melding te zien dat hij eerst de beveiliging weg moet halen, maar hij had niks beveiligd.
Wie kan mij vertellen hoe hij zijn c-schijf kan formateren zodat hij xp opnieuw kan installeren?
Hij heeft geen diskettestation.

Groet,

Richard.
 
laat hem de coputer opstarten vanaf het cd rom starion met de cd van XP erin endan kan hij formatteren !
 
Heel goed BART!!!

:p:p:p:p:p

Je kan nog kiezen ook wat voor schijf je het wil maken...

NTFS zou IK doen!

je kan ook FAT32 geloof ik!
 
Geplaatst door edwin1986
Heel goed BART!!!

:p:p:p:p:p

Je kan nog kiezen ook wat voor schijf je het wil maken...

NTFS zou IK doen!

je kan ook FAT32 geloof ik!
Precies, alleen met FAT32 heb je de veiligheden niet, die je met NTFS wel hebt, NTFS werkt echter niet met Windows 98 en consorten.
 
fat32 of ntfs

NTFS werkt beter met videobewerking, omdat die beter overweg kan met grotere videobestanden.
Fat32 heeft daar een beperking in zitten.
 
hoi,

wou ook graag format op XP pc, maar heb de cd erin gestopt en opgestart maar hij vraasgt niet of tie hem van cd of van schijf moet starten?
 
Geplaatst door xxCorinnexxx
hoi,

wou ook graag format op XP pc, maar heb de cd erin gestopt en opgestart maar hij vraasgt niet of tie hem van cd of van schijf moet starten?

Instellen in de bios :).
 
Als je windows XP wilt installeren.

Als je Windows XP wilt moet installeren, dan moet je je opletten of de computer ingesteld staat op booten vanaf CD-ROM, dit doe je in de BIOS instellen.

Ook moet je een toets indrukken, nadat je CD-ROM is geboot. Anders springt ie alsnog naar je C schijf.

DUS.... een toets drukken om de installatie te starten.

succes.
 
Ben nu bij iemand anders, die krijgt het ook niet voor elkaar. hbe de bootvolgorde veranderd. En hij vraagt ook ndruk op een toets als u vanaf de cdrom wil starten. ik toets drukken..... :confused: maar dan gaat ie alsnog gewoon draaien.

Wat nu?
 
Dat zou heel goed kunnen. Op de Recovery-CD of anderszins zal toch ook documentatie staan hoe 'em te gebruiken?

Groetjes,
Bennie
 
Nope maar probleem is al opgelost. ik heb de zaak gebeld en alles gedaan wat ze zeiden dus bootvolgorde veranderd. e.d maar dat had ik zelf ook al gedaan. En toen hebben ze gezegt, kom maar ff langs met de kast. Nou zo gezegt zo gedaan. johan komt terug (me buur dus) en wat bleek nou het probleem te zijn geweest? Hij heeft zijn toetsenbord op USB zitten, waardoor die dus trager reageert, ik had dus gewoon harstikke vaak moeten tikken.... :confused: kan zodadelijk weer het internet gaan regelen daaro... hahahahaha.... zo blijf je bezig, eerst je eigen en daarna die van een ander. Maar thnx voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan