Format c: lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

starla122

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na format c: ingetikt te hebbenkrijg ik na een tijdje de meldig: Het station is niet gereed. Het formatteren is beeindigd. Iemand een idee wat dit betekent?

Heb je wel een partitie op je hdd staan, en is die wel geactiveerd? Het lijkt er op dat ie je hdd niet ziet check dit is in het bios!

groetjes
Harmen

Hoe kan ik daar inkomen? Ik snap niks van deze laptop. Ik heb dus een oude laptop gekregen en probeer er W98 op de zetten. Er stond W95 op, maar als ik dat opstart krijg ik alleen een leeg bureaublad, en verder helemaal niets geen taakbalk, icoontjes, niks!

Ik krijg nu de meldig dat Windows 98 geen geldige FAT of FAT32 partitie heeft gevonden, en dat ik FDisk moet uitvoeren?? Welke optie moet ik dan kiezen?

Welk merk is het? probeer F2 F10 del etc.......

Je kan dus wel opstarten, je schijf word dus herkent er staat een partitie op en die is ook geactiveerd......

Dat maakt het probleem in eens een stuk minder voor de hand liggend, voor mij dan....

probeer windows er is op te zetten door opte starten en dan de win cd rom er in en dan setup kiezen . Ga naar de cd rom speler in 'mijn computer' en dan de cd rom aanklikken. Terwijl ik dit typ zit ik me net te bedenken dat je zei dat je GEEN icoontjes hebt.....:(

Als je de 98cd rom er in stopt start er ook een scherm op, weet alleen niet of daar een setup in zit.

Hoe probeer je trouwens te formateren? Heb je een opstart diskette?

groetjes
Harmen

Het is een Dell Latitude XP1. 150MHZ, 32MB, 2GB.
Heb inmiddels een partitie gemaakt, en heb nu opgestart met een bootdiskette en een W98 cd-rom..Nu bezig met Sandisk, we wachten af..

Kijk dat gaat de goede kant op..........

ik denk dat je er wel uitkomt nu......

succes!

groetjes
Harmen

Geplaatst door starla122
Het is een Dell Latitude XP1. 150MHZ, 32MB, 2GB.
Heb inmiddels een partitie gemaakt, en heb nu opgestart met een bootdiskette en een W98 cd-rom..Nu bezig met Sandisk, we wachten af..

Na een nieuwe partitie te hebben aangemaakt, dien je deze eerst de formateren, alvorens je de schijf in gebruik kan nemen.

Ik heb dit probleem uiteindelijk opgelost door Maxblast te draaien. Partitie gemaakt en geformatterd meteen. Sosm is fdisk alleen niet genoeg blijkbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan