format c met windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnyboy

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Ik wil graag mijn laptop formatteren. Ik kan alleen via Start;programmas;bureauassesoires en dan MS-DOS in DOS komen, als ik dan format c: tik vraagt ie of ik door wil gaan met formatteren en als ik op de J heb geklikt zegt ie dat er programma's lopen op de C schijf en het formatteren is afgebroken.....
Hoe kan ik mijn computer dan toch formatteren, ik weet niet welke programma's doorlopen?

Bedankt alvast,

Miranda

Zo gaat het je niet lukken.

Je kunt opstarten met een 98 opstartdiskette en als je die niet hebt kun je die downloaden op www.bootdisk.com

Met die opstartdiskette start je op en dan kun je wel formatteren

formatteren

Ik neem aan dat ik dan de windows ME opstartdiskette moet hebben want er zit ME op dat ding.
Heb het al geprobeerd met 1 van de proggies die ik heb gevonden...de custom, no ramdrive maar dit lukte me niet. Moet ik die andere hebben of is er een ander probleem?
Hij start niet op in DOS, maar start normaal op als anders......

De opstartdiskette van 98 kun je gewoon gebruiken, totaal geen probleem.

Diskettestation kapot

Euh...het diskettestation doet het niet....heeft iemand nog een andere optie....?

Het wordt nu wel erg erg zeg maar....

Booten vanaf de installatie-CD ?

Ander diskettestation kopen?

euh..

Vanaf de installatie CD? Hoe....? Ben ook maar een amateur....maar dat was vast al opgevallen...;-)

Kan ook gewoon de Laptop bij het oud vuil knikkeren....;-)

Cd van Windows in de Speler en opstarten. Eventueel in het BIOS (systeem-setup) het booten vanaf CD-rom activeren.

dus

Heb in de bios gezeten en weet niet waar ik moet beginnen..... Kan je me vertellen wat er dan zou moeten gebeuren en hoe ik het aan moet pakken....

Mmmm, die grofvuil optie gaat steeds beter klinken..

Ik denk dat grofvuil ietwat overdreven is. Wellicht een kennis met meer ervaring? Ik ga uit van een redelijk up-to-date apparaat. Is het een oud apparaat dan is booten vanaf CD-rom wellicht niet eens mogelijk.

laptop

laptop is 2 en een half jaar.......is al oud voor een compie he? maar toch nog niet stok?

Da's niet overdreven oud, die zal toch wel het booten vanaf een CD ondersteunen denk ik zo. BIOS even rustig doorlopen..

Noem even merk en type.

Merk

Het is een DELL....inspiron 8100...

Heb de bios doorlopen en op pag 3 wat gevonden maar wat ik nu precies moet doen weet ik niet...

Nog even over de diskdrive.

Heb je het gedownloade bestandje wel eerst uitgepakt naar diskette? Dus de .exe dubbelklikken

diskette

jah dat heb ik zeker eerst gedaan....zo kundig ben ik nog wel;-)

Op dell.nl kan ik geen handleiding vinden, ik kan dus niet meekijken..

dus

Geeft nix...hij ligt al bij het grofvuil....;-)

Grapje, iemand anders gaat het proberen...laat nog wel weten of het gelukt is..

formatteren

Nog even over het formatteren via de bios met de cd erbij....nou dat is dus gelukt.....!
Ik heb het zelf niet voor elkaar gekregen maar een vriend van ons wel......ik was er erg dichtbij maar net niet kundig genoeg;-) Volgende keer lukt het me wel hoor...

Bedankt nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan