format c werkt niet zoals beschreven in de 1e regel hierboven

Status
Niet open voor verdere reacties.
OKee, ik ga even met de laptop naast de betreffende computer zitten en dan zien welke tip het beste werkt.

(hmmm hoe zorg ik nou dat die kinderen elkaar niet afmaken terwijl ik boven zit....:o )

Doos snoep neerzetten.... dan blijven ze wel rustig... daarna zijn ze te misselijk om te knokken...........

De spekkies zijn al op. Heb de oudste zus even huisarrest gegeven...gnagna.
Zo nu eens kijken. Met de nieuwe floppy...zoals aangegeven door Lange Pier zegt ie nog steeds dat de opdracht of bestandsnaam onjuist is.
Mijn beeldscherm is ook zo raar....ik zie het begin van de regel niet.
Volgens mij zit ik op a......zucht
Ik ga eens proberen wat je zei Egel met de cd.

Sorry Erp...ik zei Egel maar bedoelde Erp, neem me niet kwalijk.

Nu heb ik de cd erin en de floppy eruit...ctrl alt del en nu staat er 1 regel bovenaan mijn scherm en die kan ik niet lezen.....beeldscherm is te klein! HA! Het moet niet gekker worden hoor!

Ik ga even naar de BIOS....gezellie!

Ik ga dus helemaal nergens heen......daar kom ik niet in, niet met del, niet mt escape, niet met F8. Alleen een zwart scherm met een halve regel bovenin.:evil:

Welk prachtig merk PC is het? Bij sommigen is het F2.....

Aha! Dit is een oude Compaq Presario van m'n vriendin.
Dus we proberen nu F2.

Misschien is er iets kaduuk en hebben ze me dat niet gezegd....dat kan natuurlijk ook.
De floppydrive deed het wel....maar nu met dat bestand via de link van Lange Pier heb ik een floppy die het niet doet.
Misschien moet ik wel eerst even boodschappen doen enzo en dan overnieuw beginnen.....:mad:

Bij het opstarten op F10 blijven hangen zou het moeten doen...... als die verborgen maintenance partitie niet gewist is.............

Ik hang nu op F10, met als enige resultaat......301-keyboard error!

standard diskette drive not found....en JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
ik ben er....weliswaar met de 1e letters aan het begin missend maar goed,
hij kan.

Nu zie ik een BIOS scherm....maar niet waar de opstartvolgorde wordt veranderd.
Ik heb dat weleens ergens gezien maar hier kan ik het niet vinden.

Hoe oud schat je die PC eigenlijk? Bij erg oude ondersteunt het BIOS standaard geen CD rom en moet daarvoor eerst met een floppy MSCDEX geladen worden.........
[Staat ook op een startup diskette]

Dus floppy erin en dan nadat de floppy gestart is station D kiezen en dan setup.... ziet hij station D niet dan mscdex draaien vanaf de floppy..........

Het wordt me nu toch wel allemaal erg ingewikkeld hoor Erpcity. Ik schat de pc zo'n 11 jaar of ouder in...is nog van m'n schoonpapa geweest.
Ik kan hem natuurlijk ook doneren aan computerfriemelaars die dit leuk vinden. Het is niet zo dat mijn vriendin nu zonder zit, dat niet.

Aan de andere kant...het is wel een uitdaging om hem weer aan de praat te krijgen.

Jij en Helpmij... samen moeten we dat kreng toch aan de gang krijgen? Toch?
Heb je al geprobeerd met één of andere startup floppy [mag ook een oude MS-DOS flop zijn, 6.0 of 6.2] of je naar station D: kunt?
Anders kun je zo'n ding hier downloaden

http://www.onecomputerguy.com/install/floppies.htm#boot_floppy

De download staat ongeveer halverwege de pagina [win 98 boot etc.]... download dat ding naar de harde schijf van je laptop, stop er een floppy in, en die floppy zou dan die compaq op moeten kunnen starten inclusief cd rom support... daarna: piece of cake... cd erin en installeren......

Tsja...dat zou leuk zijn he. Ik heb alleen geen floppydrive op de laptop, oeps.
Heb net de werkkamer veranderd....totalal niet relevant voor dit topic, maar is wel de reden dat je me even niet meer hoorde....en het feit dat de betreffende comp op de kamer van onze 8-jarige Mark staat en die slaapt al heerlijk.
Morgen ben ik er weer en hoop dan tijd te hebben om verder te puzzelen.
Alvast erg bedankt voor je hulp, jullie allemaal en misschien tot morgen!

Groetjes,
Marit

Ga lekker slapen, krijg er geen nachtmerries van.... Als geen andere truc werkt download ik dat opstartschijfje zelf even, knal het op een floppy en stuur het je toe... [moet je me t.z.t. wel even het postadres mailen.........]

Staat dat PC hier bij???Dell

Achter op de kast of aan de zijkant of boven op zit een sticker met een Tag of Reg Nr ...zou je dat hier willen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan