format c win2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Berichten
704
Hoe kan ik snel en veilig mijn laptop waar win2000 op stta formateren. De schijf indeling is NTFS en ik zou er graag win98se opzetten dus deze moet weer naar FAT gezet worden.
 
98 SE bootdisk pakken, opstarten en vervolgens kiezen voor het progje / commando

Fdisk

Dan de NON Dos partitie verwijderen (dus de NTFS) en als dat gebeurd is, wederom booten met de 98 SE bootdisk en nu kun je C formateren.

Suc6 !
 
Beste stevendemunter,

Lukt het je toch niet om je HD te formateren zoals op de wijze hierboven reeds eerder werd aangegeven, dan maak je direct middels FDISK eerst een Primaire Dos partitie aan door optie 1 te nemen. Is deze partitie eenmaal aangemaakt, dan herstart je pc wederom met de opstartdiskette. Eventuele vreemde meldingen die op het scherm verschijnen negeer je ze gewoon. Is het herstaten klaar, dan kun je je HD gaan formateren.

Eén van die vreemde meldingen, er zijn er als het goed is 4 meldingen, luidt ongeveer als: "Mogelijkerwijs is uw HD door een virus geïnfecteerd..."

Die 4 meldingen krijg je altijd, nadat je een NTFS partitie hebt verwijderd en direct daarna de pc met een opstartdiskette opstart.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan