format cd-rw mislukt????

Status
Niet open voor verdere reacties.

raadsel

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2002
Hello nog even een vraagje...

Voor ik cd-rw's in gebruik neem, formatteer ik ze eerst met Direct-cd. Nu zijn er een aantal cd-rw's waar ik niets kan op schrijven!!
Wanneer ik een bestand wil verplaatsen naar die cd-rw dan krijg ik volgende foutmelding:
Kan (naam bestand) niet kopiëren:
De toegang is geweigerd.
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is
beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.

Wat is er dan mis????
Is die cd niet goed geformatteerd dan? Maar wanneer ik die dan opnieuw formatteer dan krijg ik elke keer dezelfde foutmelding. Ik heb het niet met al mijn cd-rw's maar wanneer je van de 10 er maar 6 kunt beschrijven... dat is ook niet de bedoeling hé.. :-(
Wie kan me raad geven???

Als je ze formatteert met direct cd maak je ze geschikt om te gebruiken als een soort van Harde schijf....
Als je gewoon je cd-rw vol met data wil branden moet je dat juist niet doen, open je brandprogramma, en ga op zoek naar de optie: cd-rw wissen.
Dan is je cd-rw helemaal leeg en kun je wel gewoon branden.

Moet ik ze dan niet formatteren? bedoel je dat?
Gewoon helemaal niet formatteren?
En wat doe ik dan met de cd-rw's die ik al wel geformatteerd heb? Kan ik daar dan geen data meer op zetten?
Of begrijp ik het helemaal verkeerd...

Geplaatst door raadsel
Moet ik ze dan niet formatteren? bedoel je dat?
Gewoon helemaal niet formatteren?
En wat doe ik dan met de cd-rw's die ik al wel geformatteerd heb? Kan ik daar dan geen data meer op zetten?
Of begrijp ik het helemaal verkeerd...
Wat ik bedoel is dat je alleen moet formatteren als je de cd-rw's wil gebruiken als ware het extra HD's
Dus dat je bestanden er naar toe kunt slepen, net zoals je in windows verkenner bestanden van de ene naar de andere directory doet, en ook bestanden kunt verwijderen op dezelfde manier.
Als je gewoon ineens een hoeveelheid data naar je cd-rw's wilt schrijven doe je ze niet formateren.
Reeds geformateerde en/of beschreven cd-rw's kun je in iedere willekeurige brandersoftware wissen waarna ze weer normaal bruikbaar zijn. :)
Lees ook even deze faq

ok sjunnie, ik ga lezen en proberen

maar ik begrijp nog steeds niet wat die foutmelding betekent :-(

groetjes!

Geplaatst door raadsel
ok sjunnie, ik ga lezen en proberen

maar ik begrijp nog steeds niet wat die foutmelding betekent :-(

groetjes!
Als je de cd-rw's formateert, maak je een bestandsformaat aan op de schijf waarmee ook een TOC .(table of contents/inhoudsopgave)
Dan is de schijf dus niet meer leeg, sterker nog: je brandersoftware ziet de schijf als ware deze beschreven.
Dat is dus precies de foutmelding die je krijgt:
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.
Het bestandsformaat wat je aanmaakt neemt al ongeveer 100mb aan ruimte in beslag, en 550 mb blijft er over om met directcd te beschrijven; let wel: dat is dus in het udf formaat, dat wil zeggen dat je deze ruimte wel met directcd kan beschrijven, maar niet met je gewone software.
Als je de cd-rw nu gaat wissen, verwijder je dat bestandsformaat waarna de schijf weer helemaal leeg is. :thumb:

Laatst bewerkt:
de hemel klaart op (ook al is het nacht..) maar ik begin er eindelijk wat van te begrijpen :-)

Heel erg bedankt sjunnie!

enne...van mij mag je best eigenwijs blijven ;-)

groetjes!

alles is nu tip top in orde!

nog eens bedankt voor de goede hulp, sjunnie!!

groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan