• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

format control

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert_hfstd

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo,

Ik probeer een cel via format control te valideren en dan zo dat de gekozen waarde in een ander werkblad ook gelijk die waarde krijgt.

Als ik bij format cells kijk zie ik hier geen opties voor.

Moet ik soms iets appart installeren en zo ja, hoe moet dit dan?

Alvast bedankt

Groeten robert

Je kan geen formats valideren.
Wel met VBA natuurlijk... maar het is toch simpeler om uw cellen op voorhand reeds de juiste format mee te geven?

Luc

Ik las ergens dat dit idd geen format voor celvalidatie is maar dat dit via een "drop down" box werkt. Ik krijg die drop down box alleen ook niet voor elkaar :(
Heeft dit misschien ook iets met installaties te maken die ik nog moet doen?

Ik moet namelijk een gewone validatie hebben in een werkblad, alleen moet de gekozen waarde ook in een cel in een ander werkblad worden geplaatst.(via format control in het menu)

Laatst bewerkt:
mmm is dit wat je zoekt ?

ik gebruik A1 en blad 1 & 2 even als voorbeeld dit kan natuurlijk in elk gewenst werkblad en cel :

om de zelfde waarde in bv A1 op blad 2 te krijgen kan je het makelijkste kiesen voor =Blad1!A1
dus type een = ga naar wekblad 1 A1 klik er op en enter...alles wat nu op blad 1 in A1 gebeurt komt ook in blad 2 op A1

dropdown:

ga in A1 staan van blad 1 ga naar data valideren
in tabblad instelingen kies je vooor toestaan Lijst
als bron kan je een lijstje kiesen wat ergens op dat blad staat (volgens mij kan je geen ander werkblad kiesen maar kan er naast zitten) of voor de waardes puntkomma gescheiden in bij bron
klik oke
en zie daar je hebt je dropdown

Deze oplossing had ik al bedacht maar dit is nog niet helemaal wat ik zocht want in cel 1 op blad 2 zoals jij voorstelt wil ik het nummer van de keuze. Dus bijvoorbeeld 3 als het de derde uit een rijtje is.
Het is me ondertussen min of meer gelukt maar vraag niet hoe. dus als iemand mij hier nog uitleg over kan geven, graag.

zie bijlage (je maakt dus een keuze in de dropbox en vervolgens staat in A1 het nummer van je keuze.)
Als je dus rechter muisknop op de dropbox doet kan je dus via besturingselement instellingen veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan