format f:

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
382
hoi,
ik heb een:
c: (windows 98)
d: (mp3)
e: (documenten)
f: (windows 2000)

Nou wil ik graag de f schijf met win 2000 formateren. Kan dit zonder problemen en zo ja hoe? (gewoon in zo of i.d. ? en daarna 2000 er weer op zetten?

Grtz Ptje.nl
 
Normaal van de C schijf opstarten en vervolgens gewoon

format f:
 
of gewoon opstarten met de 2000 cd en zorgen dat je het juiste station gaat formateren...........
 
Schijven genoeg.

Al je inderdaad opstart vanaf de c schij (wel normaal) dan zou je gewoon een format commando kunnen uitvoeren, maar nu komt het, zijn het losse schijfen of is de hd gepartioneerd???

Niet dat dit zo heel erg is maar dan raad ik je wel aan goed op te passen.

Als jij zeker weet dat je kunt opstarten met win 98, zonder dat de pc dit stiekem doet via 2000 dan is er geen probleem, anders wel......
 
Re: Schijven genoeg.

Geplaatst door jjw
Al je inderdaad opstart vanaf de c schij (wel normaal) dan zou je gewoon een format commando kunnen uitvoeren, maar nu komt het, zijn het losse schijfen of is de hd gepartioneerd???

Niet dat dit zo heel erg is maar dan raad ik je wel aan goed op te passen.

Als jij zeker weet dat je kunt opstarten met win 98, zonder dat de pc dit stiekem doet via 2000 dan is er geen probleem, anders wel......

jij bedoelt een dualboot nadat ie win 2000 eraf heeft gegooid/

Dan is er daarna toch nog niks aan de hand, als ie opstart met de opstartflop ( win 98 ) en hij typt na de prompt sys c : enter dan is alles weer in orde.
 
Dual boot of niet

Nou ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik weet wel dat als je de eerste versie win er af gooit, stel dat dat in dit geval win 2000 is, dan zal de tweede versie niet meer werken, hijgebruikt uiteindelijk alle dll en bibliotheken van de eerst geinstaleerde versie Windows.
Maar goed, je moet alles ondervinden vaak door dingen gewoon te doen.

Vandaar dat ik vroeg of het zeker te weten gaat om meerdere hd's.
 
Re: Dual boot of niet

Geplaatst door jjw
Nou ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik weet wel dat als je de eerste versie win er af gooit, stel dat dat in dit geval win 2000 is, dan zal de tweede versie niet meer werken, hijgebruikt uiteindelijk alle dll en bibliotheken van de eerst geinstaleerde versie Windows.
Maar goed, je moet alles ondervinden vaak door dingen gewoon te doen.

Vandaar dat ik vroeg of het zeker te weten gaat om meerdere hd's.

Het gaat erom dat ie op de F-partitie win 2000 eraf wil hebben, en dat kan je gewoon doen zoals ik het aan gaf, jou redenering is onzin:D
 
Ik heb op de c schijf win 98 als eerste geinstalleerd en daarna op de f schijf win 2000

En nou wil ik de f opnieuw formateren en dan opnieuw 2000 erop.

Grtz Ptje
 
ONZIN!!!

Om dan nog maar even meer onzin te vertellen, als je als eerste Win 98 erop heb gezet kun je na hartelust doen wat je wil met de F partitie of F schijf.

Succes ermee....
grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan