format getal in draaitabelquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Goedemiddag forumleden,

Ik heb een draaitabelquery die per land (rij, Group By) en per tijdvak (kolom, Group By) een getal (waarde, Som) weergeeft.
Nu wil ik dat de getallen in de draaitabel worden weergegeven in de bekende notatie #.##0 maar wat ik ook probeer, het getal wordt steeds zonder puntjes tussen de duizendtallen weergegeven.

Ik heb het o.a. in de query geprobeerd met de volgende opbouwfunctie:
Code:
Getal: Format([Tabel1]![getal];"#.##0")

Ik heb gezocht in dit forum en erop gegoogled maar ik kan het niet vinden. Weet ook niet of het wel kan...

Da's heel raar, want ik maak even in 1,4 minuten een draaitabelletje op een willekeurige tabel, en de notatie werkt perfect. Ik zou zeggen: dat wordt een voorbeeldje :).

Hé da's idd opmerkelijk!
Een voorbeeldje wordt wat lastig omdat ik niets van ons netwerk "naar buiten" mag brengen, dit is echt onmogelijk gemaakt (behalve dat een foto van het scherm).
Maar nu je dit zo zegt ga ik dat eens op mijn privé pc nabouwen... wordt vervolgd! :)

ik heb ergens gelezen dat niet elk getal (qua veld-eigenschap) getoond kan worden in het formaat #.##0. Waaronder het getal in formaat lange integer.
Nu heeft mijn tabel Veldlengte "Decimaal" en precisie 13.... (dus niet dubbele precisie) zou dat van invloed kunnen zijn?

Ik heb getest met een Valutaveld, en dat gaat dus prima. Je zou het veld in je query kunnen omzetten naar Long of Integer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan