He Tanja. leuk je weer tegen te komen
Deze links kwam ik gisteren toevallig tegen in het blad PC active mei 2003 en gaat over of dat na het formateren van je HD echt alles wel verdwenen is.
Dit artikel gaat over dat als je je pc verkoopt een ander dan je prive gegevens kan terug halen ook al heb je hem helemaal geformateerd.
Ik dacht Cisco juist hierom vroeg of ik heb hem verkeerd begrepen?
Ik citeer even het laatste gedeelte wat bij deze hyperlinks staat in pc active
"De gemiddelde computergebruiker -en zelfs bedrijven die zich met niet al te gevoelige informatie bezighouden - zullen dit risico terzijde schuiven, Toch hebben we voor u een viertal gratis programma's bekeken waarmee het mogelijk is data op een harde schijf te wissen. Deze programma's wissen bestanden meerder malen achter elkaar, waardoor het terughalen erg lastig wordt. De eerder genoemde Gutmann ontwikkelde hiervoor een uiterst betrouwbare methode ( de Giutmann-methode) Enkele van de programma's die wij hebben bekeken gebruiken deze methode..
Bij het testen van de programma's hebben we de aandacht gevestigd op een aantal zaken . Wij denken bij dit soort programma's aan mensen die van plan zijn hun computer (og harde schijf) bijvoorbeeld te verkopen en willen niet dat de nieuwe eigenaar gaat neuzen in in oude prive documenten. Daarom is de mogelijkheid om alle nog niet werkelijk overgeschreven documenten (en prive mail) - uitgezonderd die van het besturingssysteen- te verwijderen belangrijk"
Aldus PC Active
Groetjes Edith