• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Format Textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Berichten
314
Vrienden,

Ik heb even wat heen en weer gegoogled en wat op helpmij gezocht. Ik weet inmiddels hoe ik een textbox een bepaalde format kan geven zodat deze de juiste notatie gaat hanteren. Dit doe ik middels de volgende code:

Code:
Private Sub TextBox1_Change()
TextBox1 = Format(TextBox1.Value, "###,##%")
End Sub

Het enige wat nu gebeurd is dat er direct een % teken verschijnt (ja dit wil ik ook:eek: ) Maar direct verplaatst de cursor naar het eind van de reeks en vult hij alles aan. M.a.w als ik bijvoor beeld 1 intoets dan verschijnt er direct 100% en de cursor staat direct daarna
100%<--op deze plek......wat doe ik fout. Wat ik wil is dat je gewoon eerst je gehele getal kan intoetsen.

Voor de liefhebbers een bijlage

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,
Allard :thumb:
 

Bijlagen

  • percentage textbox.zip
    6,3 KB · Weergaven: 21
Je kan een Exit statement gebruiken: de notatie wordt toegepast als je uit de Textbox bent:

Code:
Private Sub TextBox1_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
TextBox1 = Format(TextBox1.Value, "###,##%")
End Sub

Wigi
 
Je kan een Exit statement gebruiken: de notatie wordt toegepast als je uit de Textbox bent:

Code:
Private Sub TextBox1_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
TextBox1 = Format(TextBox1.Value, "###,##%")
End Sub

Wigi

Wigi,

Volgens mij is dit het goeie pad. Alleen gebeurt er toch iets vreemds. Als ik in 100 intik dan wordt er in de textbox 10.000% ingetikt. Tik ik 1000 in dan wordt 100.000%. Heb jij een idee wat er mis kan gaan ?
 
Aangezien 1 gelijk staat aan 100%, staat 100 gelijk aan 100*100% = 10000%.
 
Aangezien 1 gelijk staat aan 100%, staat 100 gelijk aan 100*100% = 10000%.

:shocked: Ja precies. dat is hetgeen dat er gebeurd...............Dit is een cryptische tip volgens mij :rolleyes: Maar ik moet voor elkaar zien te krijgen dat wat ik vul ook daadwerkelijk de waarde wordt 100 is 100% en verder geen nieuws :) Maar dat is denk ik te moeilijk.
 
Te moeilijk :shocked:

Code:
TextBox1 = Format(TextBox1.Value[B]/100[/B], "###,##%")
 
Te moeilijk :shocked:

Code:
TextBox1 = Format(TextBox1.Value[B]/100[/B], "###,##%")

:eek: Ja te moeilijk.....het spijt me. Maar ja ik ben ook geen wiskundige of econoom :thumb: Toch bedankt voor je hulp want hij werkt..............Bijna...Nu rond hij alles af na de komma. m.a.w. als ik 85,5 intik dan wordt het 86%...........moet ik iets tussen haakjes zetten. Want 100,00 in de formule werkt niet natuurlijk.....
 
Dit is het simpelste:

Code:
Private Sub TextBox1_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
    TextBox1 = Round(TextBox1.Value, 2) & "%"
End Sub

Wigi
 
Dit is het simpelste:

Code:
Private Sub TextBox1_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
    TextBox1 = Round(TextBox1.Value, 2) & "%"
End Sub

Wigi

Ik vind het toch bijzonder hoe zo´n vbacode evolueert naar een geheel andere code die wel dezelfde functie heeft.......................:eek: Hij werkt Wigi....Bedankt. Dan ga ik mij nu toch zo´´n boek aanschaffen dat jij in eerdere post al eens hebt aanbevolen :)

Wigi hij werkt verder prima. Alleen als ik de cel selecteer en vervolgens met een pijltoetsomhoog verder ga, krijg ik een foutmeldig...Voor mij een onbekende dat de type niet overeenkomt
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het toch bijzonder hoe zo´n vbacode evolueert naar een geheel andere code die wel dezelfde functie heeft.......................:eek: Hij werkt Wigi....Bedankt. Dan ga ik mij nu toch zo´´n boek aanschaffen dat jij in eerdere post al eens hebt aanbevolen :)

En neem er de tijd voor om er veel uit te halen. Dit wil niet zeggen dat ik je wegstuur, verre van, maar zulke boeken hebben duidelijk meer waarde hoe meer tijd je er zelf in stopt.

Succes ermee.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan