• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Format van schema veranderen met vba

• Onderwerp starter Onderwerp starter ChP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ChP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2023
Goedendag,
Ik heb een gegevensbron in Excel die in het format staat van de eerste foto (namen in kolom 1 weggehaald voor privacy maar er zijn meerdere mensen met precies dezelfde naam dus zoeken moet gedaan worden op userid). Ik wil graag dmv een vba code zorgen dat er voor iedere userid 1 rij komt met daarin de gewerkte uren per dag die week en aan het eind het totaal gewerkte uren van die week (zie tweede foto voor format). De userid nummers zijn niet meestal niet opvolgend. Hoe kan ik mijn bestand in een nieuw werkblad in het gewenste format zetten mbv vba?

Bijlagen

• 1698959965170.png
    1698959965170.png
    68,3 KB · Weergaven: 12
  • 1698960229348.png
    1698960229348.png
    5,2 KB · Weergaven: 13
  • Urenlijst - kopie.xlsm
    Urenlijst - kopie.xlsm
    67,6 KB · Weergaven: 5
Hallo,

Moet het met VBA? Mijn inziens kan dit ook met power query.
Met fotootjes kunnen wij niets mee. Upload het bestand natuurlijk ontdaan van gevoelige info net zoals je al met de fotootjes hebt gedaan.

Ik heb het bestand bij het originele bericht toegevoegd. Ik heb nog nooit met power query gewerkt maar als het daar ook mee kan is dat ook goed. Het moet zo werken dat het iedere week opnieuw gedaan kan worden.

Hallo,

Komt de bijlage in beetje in de richting?

Bijlagen

Ja deze draaitabellen zijn allebei goed dus alvast bedankt, maar hoe krijg je de userid en username in een aparte kolom want als ik het zelf probeer en ze allebei als kolomgegevens zet in de draaitabel komen ze heel anders te staan als bij jullie. Dan komen ze namelijk te staan zoals in onderstaande document bij werkblad sheet 1.

Bijlagen

Speel eens met de rapportindeling in de tab tabelontwerp

Het is gelukt. Ik krijg alleen de dagen niet in de goede volgorde. Ik krijg ze alleen maar in alfabetische volgorde

Klopt.
De z.g. dag/datum is tekst en dan wordt alfabetisch gesorteerd.
Op de achter grond dien je de dagnaam en datum te splitsen.

Zor ervoor dat je uitgangsgegevens uit data bestaan en niet uit teksten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan