Format XP home probleem op Fujitsu laptop - vaste schijf wordt niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pocosylvia

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Hoi,

Ik heb hier een laptop Fujitsu C1320 waar XP Professional op staat. Nu moet ik daar windows XP home edition op gaan zetten. Heb de bios aangepast, kan opstarten vanaf de CD rom, maar ik krijg de melding dat "Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden". Heb ook al tijdens de boot van XP rom op F6 gedrukt, maar ik heb geen schijven die bij de laptop horen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de vaste schijf WEL wordt herkend?

Bedankt alvast voor het meedenken!

windows probleem: je kan niet downgraden (eerder besturingssysteem installeren)
wil je je harde schijf formatteren?

Als het om een SATA harddisk gaat, moet je een speciale XP cd maken met geintegreerde SATA drivers.

Maar, waarom wil je dit doen?

Das jammer. Ik doe dit op verzoek van iemand anders. Volgens mij omdat dit een zakelijke laptop WAS...

Bedankt zover en ik kom er nog op terug!

Nog even over het waarom: deze laptop was dus zakelijk en kon worden gekocht.
Naar alle waarschijnlijkheid zullen de licenties / keycodes geblokkeerd zijn. Dus zouden de updates niet meer gedaan kunnen worden. Ik ga dit later vandaag even uitzoeken.
Stel dat dat gewoon werkt, dan laat ik XP Prof erop, zoniet dan zal ik meer hulp van jullie nodig hebben om die schijf te maken met de drivers...

Update: De automatische update van SP3 wilde niet via de normale manier lukken. Ik moet eerst een ander update verwijderen, SP3 handmatig downloaden en installeren.
Dit werkt dus nu allemaal goed, ook de automatische updates gaan nu prima.

Het blijft lastig omdat het een zakelijk laptop was en dus veel in het systeem nog gelinkt is aan de bedrijfsserver.... en ook max beveiligd tegen de installatie van sommige progs.
Maar langzamerhand kom ik verder ermee.
:d

je moet ook formatteren vanaf een andere harde schijf. en veel drivers zullen ook neit werken onder windows xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan