Format ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DISKDRIVE

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2002
Hello,
mijn huidige schijf
Model Number:ST340016A
Capacity:40 GB
Speed:7200 rpm
Seek time:9 ms avg
Interface:Ultra ATA/100
krijgt een groot broertje bij
WD Caviar® .
Rotational Speed: 7200 RPM Capacities: 80Gb
Interface: Ultra ATA/100 Average Read Seek Time: 8.9 ms
Buffer Size: 8 MB
Moederbord =INTEL 845WN processor P4 1,5GHZ 512ram OS xp pro
De bedoeling is deze uit de verpakking te halen,aan te sluiten aan stroom en IDE-kabel,bios op auto-detect zetten,reboot en dan via GHOST-CLONE oude naar nieuwe te kopieren.
(Ben ik tot hiertoe iets vergeten?)Als ik terug opstart,van welke schijf gebeurd dat?(de oude waarsch?)
Hoe maak ik nu alles(hoop ik toch)netjes is overgezet.de oude schijf volledig leeg?Om daar in de toekomst images en bepaalde bestanden op te zetten.En als ze leeg is word er dan automatisch opgestart v/d nieuwe??,
alvast bedankt

Alleen nog de jumpers master/slave omzetten na het overzetten van de image. Na de opstart op de nieuwe schijf gewoon de andere formatteren in windows. Eitje.

FORMATEREN WINDOWS

BEDANKT VOOR DE SNELLE REAKTIE!!!Om mijn oude schijf dan te formatteren onder windows zoals u zegt moet ik dan gewoon opstarten met de windows xp-cd en tewerkgaan als voor een nieuwe installatie doch op een bepaald moment,mijn oude schijf aanduiden zodat deze volledig gewist word??Verder word er ook beweerd dat ik mijn nieuwe schijf eerst moet formateren.Klopt dat?Of kan ze rechstreeks uit de verpakking beschreven worden door de clone
alvast bedankt

Je verwart denk ik het een en ander. Je hebt je XP cd niet nodig voor deze operatie. Hoogstens om de nieuwe schijf te formatteren.

Stappenplan:

- sluit nieuwe schijf aan als master, koppel de oude los
- start op met de XP cd en formatteer de schijf (niet verder gaan met installatie, dat hoeft nl niet)
- sluit je oude schijf weer aan als slave
- kopieer de oude schijf naar de nieuwe schijf
- de nieuwe stond al als master en dus kan je hiervan opstarten

Let er op dat je BIOS op 1 of twee schijven ingesteld moet zijn. Sommige pc's starten niet op als je twee schijven in de BIOS zet en er is er maar 1 fysiek aanwezig. Dan zal je tussendoor toch even je BIOS moeten aanpassen.

FORMATTEREN?

Moet ik die nieuwe schijf formatteren??Of is deze gebruiksklaar als ze uit de verpakking komt?Het is ook niet de bedoeling om deze in partities op te delen.Mijn oude staat in nfts zodus ik veronderstel dat de clone ook automatisch in nfts naar m'n nieuwe zal geschreven worden???
thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan