formateren c onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bepske

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Berichten
22
ik heb van alles geprobeerd maar niets werkt.
Ik heb nu allerlei account, als gast, onder mijn eigen naam als gedeelde users enz.
Mijn schijf zit propvol ik kan niks meer en krijg c maar niet geformateerd.
Ik wordt er gestoord van.
Ik lees hier dat je je met het opnieuw installeren kunt formateren maar ik krijg het niet voor elkaar.

Verder vind ik met f8 opstarten geen c prompt.
wel een c: documenten en settings, maar kan daar geen c format achter invullen.

wat moet of kan ik nou in hemelsnaam doen om mijn comp schoon te krijgen.

Ik heb ook een d partitie maar die wil ik bewaren.


HELLLLUUUUUUPPP in gewone mensen taal en in het nederlands graag want engelse comptaal begrijp ik geen hout van.

please please......
 
Hej gewoon met opstart diskette opstarten en dan intypen Format c: alleen
en d niet
en dan windows weer erop zetten op C:

suc6
 
Hej gewoon met opstart diskette opstarten en dan intypen Format c: alleen
en d: niet
en dan windows weer erop zetten op C:

suc6 :thumb:
 
Oke
stop de cd van windows XP in je cdromspeler kies daarna installeren !! kies wel voor volledige installatie en let op dat je wel voor c: kiest met die vraag komt hij vanzelf op een gegevenmoment !

Of
start je pc op met de cd van win XP om ga eerst naar de BIOS en selecteer daar de opstart schrijven er staat nu de first boot a:floppydrive second boot c: ide1 harddisk
Maak daarvon first boot cdromdrive !!

En dan krijg je als eerste de mogelijk om met de cdromspeler op te starten stop de cd van winxp erin en de rest volgt vanzelf !
 
Hej gewoon met opstart diskette opstarten en dan intypen Format c: alleen
en d niet
en dan windows weer erop zetten op C:

suc6 :thumb:

[edit] Sorry voor de dubbel posten [/edit]
 
gewoon opstarten met je xp pc. dan krijg je de optie om te formateren.


wel een c: documenten en settings, maar kan daar geen c format achter invullen.

je kan je c schijf niet formateren als je in windows zit. Das het zelfde als je band plakken terwijl je fietst :)

als je opstart met een bootflop dan heb je een dos prompt die volledig los staat van windows, dan kan het wel. maar nogmaals met de xp cd gaat het het makkelijkst.........
 
Geplaatst door cage
Hej gewoon met opstart diskette opstarten en dan intypen Format c: alleen
en d niet
en dan windows weer erop zetten op C:

suc6 :thumb:

[edit] Sorry voor de dubbel posten [/edit]

En op die manier krijg je winXP er niet op je moet hem booten met de cdrom of je moet een bootdisk serie speciaal voor winXP hebben ook te downloaden op b.v. www.bootdisk.com
 
als de xp cd bootable is dan kun je evt met een oude win98 opstart diskette opstarten en de C formateren.

heb je geen bootable xp cd dan kun je HIER De ultimate booddisk downen met deze diskette kun je vanaf win98 tot XP opstarten met cd rom ondersteuning.
file downloaden lege diskette in A en dubbel klikken op file schermen opvolgen.
 
Geplaatst door harmen__666


Dit lukt ook met de 98 bootflop hoor........voor zover ik me kan herinneren dan.

Nou dat is mij dus niet gelukt vorige week !! met cdrom ondersteuning wou het niet !
Dus toen heb ik er maar win2000 opgezet en daar overheen weer xp met een schone instal !
 
vandaar dat ik ook verwijs naar de ultimate bootdisk ;) die kan namelijk wel xp opstarten als de cd niet bootable is.

en je hebt maar 1 diskette nodig en niet de 6 van m$
 
Jongens mag ik even...

ik heb deze "Windows XP Custom Install Disk" op een floppy gezet en geprobeerd op te starten met deze flopppy.

De andere xp-pro was te groot voor een floppy.. maar ook daarbij geeft hij aan dat dat niet werkt maar daarbij viel wel mijn hele systeem stil en het koste nogal wat moeite om mijn comp weer opgestart te krijgen...

Ik ben ten einde raad.

Ik heb het nu al zover dat mijn normale cd-rom niet meer te instaleren is en moet het nu met mijn whrither doen.
Ook als ik zeg opstarten met cd gaat hij gewoon verder met opstarten en gebeurt er niks..

ben ik nou zo dom of wat?
 
hoi,

ik recapituleer ff, verbeter indien fout aub

pc opstarten met ultimate boot discette erin en xp cdrom
en verder gaat alles vanzelf, dwz schermpjes volgen???
ook als cd niet bootable is ???

greetz

jean
 
ik kan niks meer als hij met floppy opstart.
hij blijft maar zeggen dat het niet werkt en het hele systeem viel dood.

Ik heb 5 min op de aanzetknop van mijn comp gedrukt en toen wilde hij pas weer.
De cdrom xp prof zat in de cdrom op f die nog wel werkt.
 
benk niet meer te helpen.... :((((


Ik heb nu ook opgestart met wind 98 diskette en format c: gedaan gaat ook niet.
Opstarten met de cdrom van xp werkt ook niet
 
wat gaat er niet als je opstart met de win98 diskette en je formateerd de schijf ??

als je op de dos prompt komt en je typt format c: gevolgd door enter krijg je de meldeing weet je het zeker enz.

als je dat met J of Y en enter beanwtwoord zal hij gaan formateren.( mits format.com op de diskette staat )

en wat de ultimate bootdisk betreft je hebt neem ik aan wel een diskette geformateerd daarna dubbel geklikt op dat file en die de diskette aanlaten maken ???

en wat bedoel je met mijn ander xp pro was te groot voor diskette ??
 
Ik heb de 6 diskettes geladen en opgestart met floppydisk.
Bij de tweede discette zegt hij :
Kan het bestand ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden.
foutcode 7
en dan ben ik weer net zover als voorheen.

Als ik met de win 98 dicette opstart komt jij wel op a maar als ik zeg format c of naar c ga en zeg format c: of format ook krijg ik bestandsnaam is onjuist.
 
dan heb je geen format op die diskette staan ga na bootdisk.com en download daar een w98 disk met cd ondersteunig installeer dat din op een flop en start daar je pc mee op !!
 
nogmaals mijn vraag dan heb je die ultimate bootdisk gedaan aan de hand wat ik eerder geschreven heb ??

daar staat namelijk wel format.com op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan