:( !Formateren C onmogelijk! :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Ik heb een pc'tje samengesteld,de harde schijven worden allebei herkend in de BIOS,net zoals de DVD-RW en de CD-RW,er is een HD van 20GB en 1 van 10GB;ik heb nog een hd'tje van 80GB liggen,maar elke keer dat ik de 80GB wil instaleren word hij in de BIOS herkend als een 132MB HD'tje,en dan word de SLAVE (de 20GB) niet herkend.(DAS DUS MEN EERSTE PROBLEEM):)

Men tweede probleem is dat ik de schijf wil formateren,maar aangezien bij het opstarten van de OS'en op de HD's er telken een bluescreen komt,kan ik dit niet via het besturingsysteem,ik probeerde dus via een MS-DOS opstartdiskette,maar eerst wou de BIOS niet BOOTEN vanaf de diskette,toen hij dat uiteindelijk wel deed,werkte het commando FORMAT C: niet ,heb ook al: FORMAT C geprobeerd.:eek:

Kan iemand me helpen?:confused:

Staan alle jumpers goed?
Al geprobeerd op te starten vanaf Windows cd?

Staan alle jumpers goed?
Al geprobeerd op te starten vanaf Windows cd?

Alle jumpers staan goed,heb al eens geprobeerd om SLAVE en MASTER te doen en ook eens beide op CABLE SELECT maar geen enkel positief resultaat.
Ik heb geen windows CD'tje meer.

U kunt het met de windows cd eens probreren.Dus u steekt die in de cdrom drive en boot daarmee op,wel zien dat de bootvolgorde goed staat.Dan zou u nor maal gezien alle schijven moeten kunnen formateren om dan vervolgens windows opnieuw te instaleren.
Maar u zegt dat u niet in windows geraakt omdat u op een bluescreen komt,kunt u mischien zeggen wat voor foutcode erop komt dan.

Ok ik was dus te laat.

U kunt het met de windows cd eens probreren.Dus u steekt die in de cdrom drive en boot daarmee op,wel zien dat de bootvolgorde goed staat.Dan zou u nor maal gezien alle schijven moeten kunnen formateren om dan vervolgens windows opnieuw te instaleren.
Maar u zegt dat u niet in windows geraakt omdat u op een bluescreen komt,kunt u mischien zeggen wat voor foutcode erop komt dan.

Ok ik was dus te laat.

zeg maar 'jij'...
Wel,bij de bluescreen komt er een foutcode waarbij staat dat er een booteror was en dat windows werd afgesloten om schade te voorkomen...maar de schade is er duidelijk al!:p

zeg maar 'jij'...
Wel,bij de bluescreen komt er een foutcode waarbij staat dat er een booteror was en dat windows werd afgesloten om schade te voorkomen...maar de schade is er duidelijk al!:p

Noteer dat nummer eens als dat er staat ,aan de hand daarvan kunnen we eens kijken wat er echt scheelt.

Noteer dat nummer eens als dat er staat ,aan de hand daarvan kunnen we eens kijken wat er echt scheelt.

zal niet gaan,heb de PC al uit elkaar gehaald,de foutcode kan ik helaas niet zeggen,maar ik wil niet echt de bluescreen verhlpen maar ik wil gewn men HD formateren zodat ik er Unix op kan zetten,Voor de Windows 2000 vind ik het de moeite wel waart,maar ik koop wel een cd'tje en herinstaleer het dan.Maar kan je me helpen bij het formateren?

Ik zal proberen wat op te zoeken,ik kom er zeker nog op terug hoor.
Heb je een bootcd van die unix mischien?
Hebt u eventueel nog een andere pc staan waar je die schijven even kunt bij steken om ze dan daar via windows te formateren?

Laatst bewerkt:
Zo te lezen lijkt het erop dat het een nogal oud machientje betreft waarvan het bios niet in staat is om grotere schijven van bv. 40GB te herkennen. De machine ziet dan wel een disk maar verzint er de grootte er zelf wel bij. Alleen een bios update zou kunnen helpen maar dat hoeft niet. Wat is het merk/type van dat moederbord?

gr Joost

Zo te lezen lijkt het erop dat het een nogal oud machientje betreft waarvan het bios niet in staat is om grotere schijven van bv. 40GB te herkennen. De machine ziet dan wel een disk maar verzint er de grootte er zelf wel bij. Alleen een bios update zou kunnen helpen maar dat hoeft niet. Wat is het merk/type van dat moederbord?

gr Joost

Het is een Aopen en de BIOS is een award bios uit 1998,ik heb hem geupgrade maar toen kwam er niks meer op het shcerm,bij een gelijkaardig geval:alle letters stonden op de verkeerde plaats en de kleuren waren door elkaar,lijnen op het scherm...ga zom aar door,dat leek me meer een fou met de processor,maar ik had de dag ervoor geprutst met de BIOS dusja...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan