formateren en opnieuw instaleren van windows xp home

• Onderwerp starter Onderwerp starter edge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

edge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
wij hebben onze pc gekocht met erop windows xp home nu willen wij onze pc gaan formateren en doen dus de cd met xp home erin we krijgen dus een melding dat er een andere versie beschikbaar zou zijn dan die we er in gedaan hebben wat dus eigelijk niet zou moeten kunnen want de versie die we erbij hebben gekocht zou er dus op moeten staan daar komt bij dat we wel een start scherm krijgen van de xp home maar daar de buton doorgaan niet kunnen aanklikken aangezien die niet aktief is graag zouden we hier meer informatie over krijgen hoe we dus wel onze xp home kunnen gebruiken en dus kunnen formateren en instaleren

nou is ons vertelt dat onze pc is geinstaleerd met xp pro en dan afgemaakt met xp home kan dat? zo ja is dat weer anders te krijgen daar we niet over xp pro beschikken en toch graag gewoon onze eigen xp home zouden willen gebruiken.

standaard besturings systeem is genaamd

microsoft windows xp home edition"/fastdetect/noexecute=optin

we hopen dat jullie ons verder kunnen helpen
m.v.gr EDGE:(

Als je een originele cd van XP-home hebt, moet je de BIOS aanpassen, zodat de PC als eerste van de cd-rom opstart en niet van de harde schijf!!
Als dat gebeurd is, zie je tijdens opstarten de melding: druk op een toets om vanaf cd-rom op te starten, druk dan binnen 2 seconden op een toets en de installatie procedure wordt gestart.
Formatteren lang NTFS kiezen. De rest gaat dan vanzelf.

en dat je nu een andere versie hebt dan toen je de pc kocht klopt helemaal.
Je hebt er nu al diverse updates bijgekregen .
En voor de rest gewoon doen wat wajang typt.

wij bedanken jullie voor de snelle reactie :thumb:

maar dan het volgende : hoe en wat passen we aan in onze bios en hoe komen we daar ?:(

we zijn op dit gebied best wel een paar leken :8-0:

Hoi !
Je komt in je BIOS door direct na het opstarten op Del, F2 of F10 te drukken. Staat meestal linksonderin je scherm vermeld, dus voordat Windows opstart !
Dan ga je via de pijltjestoetsen naar "Advanced BIOS Features" o.i.d, afhankelijk van de frabikant van je BIOS.
Daar vind je dan "Boot Sequency" en daar kun je de opstartvolgorde instellen.
Zorg dat daar je CD-Speler (bijv D) als eerste vermeld staat.
Zie verder Wajangs bericht.
Succes,
Harry.

CD rom speler

Hoi,

Bij mij werkt mijn CD-rom speler van de D:/ schijf niet zo goed. E:/ is ook een cdrom speler en die werkt wel goed!

Graag zou ik hem dus willen booten vanaf de E:/ schijf.

Als ik dat in de bios aanpas. eerst E:/ daarna C:/ en daarna A:/ begint ie bij C:/

Wat doe ik verkeerd?

:confused:

Edit: Ik kan ook voor de optie CD-rom kiezen, maar dan verwijst ie helaas naar de D:/ schijf, omdat ie waarschijnlijk als primary CD-rom speler is ingesteld.

Zou 't misschien een optie zijn om deze te veranderen in secundary? En dan van E:/ een primary maken?

Laatst bewerkt:
heb je die instelling wel opgeslagen in je bios.

Als de D: speler niet goed meer is, dan zal ik er maar 22 euries tegen aan gooien en een nieuwe erin schuiven.
Een andere optie is om de cd-spelers te verwisselen van locatie, je moet dan alleen de jumpers om steken van Master/Slave.

Geplaatst door edge
wij hebben onze pc gekocht met erop windows xp home nu willen wij onze pc gaan formateren en doen dus de cd met xp home erin we krijgen dus een melding dat er een andere versie beschikbaar zou zijn dan die we er in gedaan hebben wat dus eigelijk niet zou moeten kunnen want de versie die we erbij hebben gekocht zou er dus op moeten staan daar komt bij dat we wel een start scherm krijgen van de xp home maar daar de buton doorgaan niet kunnen aanklikken aangezien die niet aktief is graag zouden we hier meer informatie over krijgen hoe we dus wel onze xp home kunnen gebruiken en dus kunnen formateren en instaleren

nou is ons vertelt dat onze pc is geinstaleerd met xp pro en dan afgemaakt met xp home kan dat? zo ja is dat weer anders te krijgen daar we niet over xp pro beschikken en toch graag gewoon onze eigen xp home zouden willen gebruiken.

standaard besturings systeem is genaamd

microsoft windows xp home edition"/fastdetect/noexecute=optin

we hopen dat jullie ons verder kunnen helpen
m.v.gr EDGE:(
p.s bij deze willen we melden dat ons probleem is opgelost dank zij de uitstekende medewerking van jullie mensen met de goede antwoorden bij deze bedankt voor jullie geweldige hulp groetjes van ons , edge

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan