Formateren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door MisterDennis
Ben er al achter hoe dat kan....staat 1 op C:/ en de ander op D:/ hoe kan ik zien welke op welke schijf staat?
Ga eens op C naar je verkenner.
Zet hier je verborgen bestanden en mappen aan(mapopties)
Zoek nu op C:\ je Boot.ini open deze met kladblok en kopieer en plak de inhoud in je volgende bericht.

Geplaatst door MisterDennis
ik heb gezocht...maar hij kan geen boot.ini vinden

wel setup security en secsetup
Je moet een boot.ini hebben, gezien je een dualboot hebt en je ook nog met WinXP werkt.
Heb je ook in verborgen mappen en bestanden gezocht?
Meestal staat de boot.ini op C:\.
Doorzoek zowel de C als de D schijf.

Sla anders een afbeelding of iets herkenbaar op in " mijn dokumenten" en kijk op welke partitie die terecht komt in " mijn dokumenten".
Hiermee kun je dan achterhalen vanuit welke partitie je momenteel in windows ingelogd zit.

Ga naar uitvoeren en toets daar;

C:\\boot.ini

lukt dit niet dan

D:\\boot.ini

ik heb al ontdekt dat mijn XP Pro op D:/ staat :(

kan ik nu gewoon C:/ formateren via C:/ rechtermuisknop en dan formateren kiezen?

Nope dan start ie de volgende keer niet meer op. Omdat je zelf toch al aangaf dat je wilde formatteren is misschien wel het gemakkelijkste de installatie overniew te doen en alle partities te wissen en er 1 NTFS van te maken.
Of je hebt een image van bv DriveImage/Ghost met het bijbehorende progsel die je tijdelijk even op D installeerd, de c vervangt met de image en dan vanuit c de d formatteert.

Maar hoezo wat is er mis dan met je windows op c schijf?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan