formateren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lichtflits

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2000
Berichten
199
Hoi.

Ik had problemen met windows, elke keer als ik enkele bestanden wou kopieëren naar een andere hd liep de computer vast.
En als je de pc opstarte kwam ie met scandisk aan, maar die liep telkens vast.

Aangezien er toch niks belangrijks op de pc staat wil ik hem nu dus gaan formateren.
Alleen lukt dat niet.

Ik gebruik al sinds win95 een opstart diskette waarmee ik de pc kan formateren, en heb dit ook al enkele keren gedaan bij xp.
Alleen nu lukt het niet.

Als ik format c:/q intik gaat ie eerst beginnen me "Bezig met het registreren van beschadigde clusters" maar dan stopt ie op 58%
Nou had ik ooit eens gehoord dat je ook format c:/s kan gebruiken.
Dan begint ie weer met "Bezig met het registreren van beschadigde clusters" en dan stopt ie weer op de 58% alleen nu met de melding "Er is onvoldoende geheugen"

Is mijn HD al een tijdje aan de slechte kent, dat ie daarom ook telkens vast loopt?
Of heeft er iemand nog goede ideeën om uit te proberen.

Alvast bedankt.
 
Op de site van de harddisk fabrikant staat vaak wel een tooltje om de disk te testen.
anders op de xp cd > chkdsk.exe.
maar gezien het verhaal is de kans groot, dat de harddisk niet goed meer is.
Overigens is het beter om de disk naar ntfs te formatteren met de windows cd.
mvg leo
 
toch is het better om even een test tool te gebruiken en daar na de tip van Bertus.
mocht dit ook niet werken dan zal je een nieuw schijf moeten gaan kopen helaas.
 
Heb op de site van WD een test tool gedownload.
Die geeft inderdaad een fout aan.
Als je hem die fout dan laat maken, loopt het programma niet verder, en voer je de test nog een keer uit dan vind ie weer de zelfde fout.

Ik heb harddisk regenerator ook nog gedownload, maar als ik die moet laten testen ben ik over 2 dagen volgens mij niet klaar:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan