Formateren onder Windows XP zonder diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

clemuns

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
3
Ik zit met een probleem en krijg het niet opgelost.
Ik wil mijn hele harde schijf formateren alleen dat lukt op geen enkele manier.
Ik heb een Dell PC en als ik bij het opstarten de (niet originele) cd van Windows XP in de cd-rom heb zitten start ie Windows gewoon op.
Ook helpt het niet om via de BIOS de CD-ROM als standaard device aan te vinken en de C-schijft optie (als device) uit te schakelen, want dan krijg ik een foutmelding (geen BOOT-device gevonden, en mij CD-ROM werkt toch echt altijd)
Via de veilige modus in MS-DOS prompt formateren wil ook niet lukken en ik weet het nou echt niet meer.
Ik had de klantenservice gebeld en die zeiden mij dus dat ik eerst F12 moest kiezen nadat k de pc opnieuw had gestart, dan kom ik in een menu met 6 opties.
Dan moest ik optie 4 kiezen voor het opstarten met CD-ROM device, als ik dat dan heb gekozen hoort ie opnieuw op te starten maar dat doet ie bij mij dus niet, ik krijg dan even een zwart scherm en dan kom ik weer in Windows XP.
Normaal gesproken zou de pc dus opnieuw op moeten starten nadat ik die optie heb gekozen bij dat F12 scherm, dan zou ik een willekeurige toets in moeten drukken om vervolgens in een blauw scherm te komen maar daar kom ik dus niet.
WIE KAN MIJ HELPEN?:(

Owja, ik heb geen diskette-station dus via een opstartdiskette opstarten kan ik dus ook niet.
 
Het is al opgelost, ik had zelf iets fout gedaan.
Toch bedankt voor de reacties!
 
Uhm haha, ja ik had er niet echt bij nagedacht toen ik wilde formateren dat ik de Windows Home Edition had en zat al heel de tijd van alles te proberen met de Windows XP Professional-cd rom.
Maar om te formateren had ik die cd van Home Edition dus nodig, dat was het dus. Kwam ik een beetje laat achter, stom maargoed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan