formateren pc maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
1.071
Na het formateren van een pc is alles goed gegaan maar ik krijg geen internetverbinding met die pc. Ik krijg de melding dat hij een poort niet vind. Wat moet ik hieraan doen ?
 
vertel eens iets meer, welke poort
hoe krijg jij internet modem adsl breedband.
 
ik heb adsl en werk via een router.
Normaal als ik een andere pc ook op die router aansluit ga ik het net op zonder problemen en deze pc wil niet.
Ik geloof dat het poort 21 is maar ben het niet meer zeker.
Ik ga morgen even verder kijken. Ik heb nu mijn pc terug aangesloten om dit te kunnen posten.
 
Oke dan horen wij morgen meer van jou.
 
als je geformat hebt, veronderstel ik dat je ook een volledige herinstall gedaan hebt
zijn de drivers van de netwerkkaart al in orde?

checken doe je als volgt:
rechts klikken op "deze computer"
"eigenschappen"
tabblad hardware
dan "apparaatbeheer"
als daar nog onbekende apparaten staan, met een geel vraagteken als icoon, dan zou het probleem zich ook daar kunnen bevinden
 
ik denk inderdaad dat ie je netwerkkaart/adapter niet heeft geinstalleerd.
kijk dus bij apparaatbeheer en klik op netwerkadapter waarna je netwerkkaart verschijnt, rechts aanklikken en zeggen stuurprogramma bijwerken, wel ff je floppy of cdrom bij de hand houden van je netwerkkaart:thumb:
 
hoi,

bij overige apparaten :
ethernet-controller
RAID -controller
video-controller
video-controller(VGA-compatibel)

staat allemaal een geel vraagteken !

Wat nu ?

Waar vind ik het type of merk van de netwerkkaart ?

Waar vind ik netwerkadaptor ? Via apparaatbeheer vind ik dit niet terug.

Ik heb ook geen cd-roms bij de hand dus zal ik dit moeten opzoeken vrees ik via het net.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een "merk" pc? zoja welke?

Mocht je geen "merk" pc hebben dan dien je in de pc te kijken op de netwerkkaart om te zien welke je hebt
 
Omdat het waarschijnlijk een ASUS moederbord met geintegreerde netwerkkaart is kan je beter met Everest kijken welk type moederboard het is en dan kan je op de Asus site alle benodigde drivers vinden.

Je ontkomt er dus niet aan om dit even op een andere pc te doen die wel internet heeft.
 
Everest ? Graag even wat meer verduidelijking. Waar vind ik het type moederbord ?
 
Heb je dat programma nou gedownload? ( Everest Home Edition)
 
ikheb dat programma gedownload en ik zie nu staan bij moederbord :
ASUS A7V600
Kom ik hiermee verder ?
 
via 4 IN1 is gedownload en geinstalleerd maar die andere drivers voor asus A7V600 krijg ik niet open.
Ik krijg de melding dat het een AWD bestand is.
Hoe moet ik nu verder ?
Op die pc nog altijd geen internet:(
 
Laatst bewerkt:
Heel het geval is opgelost !
Ik heb uiteindelijk de cd-roms gekregen en binnen enkele tellen waren al de problemen van de baan.
Toch hartelijk bedankt voor jullie reacties .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan