formateren pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hier ben ik weer. Ik dacht dat het gelukt was (formateren) maar neen, het is maar voor een deel gelukt.
Kan iemand me eens in klare en eenvoudige verstaanbare taal voor mensen zoals ik uitleggen hoe ik m'n pc moet formateren ? Ik heb dus een (legale) cd van xp .
Ik stop hem erin voor het opstarten en ik krijg dan de vraag : wil je de pc opstarten vanaf deze cd ?
Indien van ja druk op enter....
En dan begint het .....
Ziet er iemand dit zitten om eens alles op een rijtje te zetten zodat ik het kan afschrijven en dit eens opnieuw te proberen want eenmaal eraan begonnen heb ik natuurlijk geen internet meer!

opstarten in veilige modus(f8 indrukken tijdens opstarten, dan kiezen voor msdos, in dat scherm type je format c:
zorg er wel voor dat je pc opstart vanaf cd-rom, kan je in je bios aangeven

bij xp veilige modus moet je kiezen voor starten met
opdrachtpromp en dan format c:

Op een gegeven moment krijg je de de partitie te zien waar hij windows opzet, verwijder die, maak vervolgens de partitie opnieuw aan, formateer die. En alles is echt weg.
Daarna XP installeren.

opstarten met een goeie opstart diskette van bv win98.

ga naar de dosprompt en typ daar format c:/u bevestig als gevraagt wordt of je de niet verwisselbare schijf C wilt formateren.

na formateren stop je de windows XP cd in de drive en start je de pc opnieuw op.

volg nu de stappen die gegeven worden voor installatie kies er voor om XP op C te installeren en geen wijzigingen aan te laten brengen aan het bestandsysteem ( FAT32 )

Is de HD bestandsysteem NTFS stop dan de XP cd in de cdrom en start de pc op.
volg de instructies op en kies voor formateren C schijf uit het keuze menu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan